Mai exact, conform ordonanței, singurii care mai au dreptul să desfășoare astfel de activități - cu excepția șoferilor de autobuz și a celor angajați la firme de rent-a-car - vor fi taximetriștii cu licențe valabile. În schimb, șoferii de Uber și Taxify - care nu dețin licențe de taxi și nici nu le pot obține, în condițiile legii - ar urma să fie sancționati, începând de joi, 16 mai, cu amenzi de până la 5.000 de lei și ridicarea plăcuțelor de înmatriculare pentru o perioadă de 6 luni, dacă sunt prinsi transportând pasageri contra cost.
Până la acest moment, nici Uber, nici Taxify și nici Clever Taxi (serviciu de car hailing) nu au răspuns la întrebările adresate marți cu privire la activitatea pe care o vor desfășura de joi încolo.
Președintele Asociației Coaliția pentru Economie Digitală, Cătălin Codreanu, a transmis că "Activitatea platformelor de ridesharing va fi grav afectată în România în următoarele zile”, potrivit Ziare.com
Chiar dacă aplicatiile vor continua să funcționeze, pentru că acestea deservesc milioane de utilizatori, din mii de orașe din toata lumea, În Romania, din cauza lipsei unei reglementări specifice și a unor prevederi din legea taximetriei care pot da naștere unor abuzuri împotriva șoferilor parteneri, activitatea acestora poate ajunge aproape de zero.
Este posibil ca mulți dintre cei 2,5 milioane de utilizatori ai platformelor noastre să nu găsească o mașină sau să aibă un timp de așteptare extrem de mare, din cauza reducerii activității șoferilor înscriși pe aceste platforme".
Cu alte cuvinte, Uber, Taxify și Clever nu și-au propus să își înceteze activitatea, dar cu siguranță și-o vor restrânge considerabil, din lipsa de șoferi care să riște sancțiuni dure. Parlamentarii lucrează la o lege care să legalizeze transportul alternativ de persoane. Mai mult, vicepremierul Daniel Suciu a promis, pe 29 martie, că pentru legalizarea serviciilor ca Uber, Taxify și Clever se va da chiar și o ordonanță de urgență, care să intre în vigoare înaintea celei adoptate la presiunea taximetristilor.