Șoferii români care își atarnă de oglinda retrovizoare odorizante de mașină, cruciulițe sau obiecte decorative riscă amenzi usturătoare.
Legea interzice șoferilor să le fie obturat parbrizul cu diverse obiecte, deoarece scăderea vizibilității poate duce la accidente grave.
Citește și: Ce amendă iau românii care își spală mașina în fața blocului? Legea interzice acest lucru
Printre obiectele vizate se numără și suportul de telefon cu prindere în parbriz. Pentru a nu fi amendați și a nu provoca accidente, șoferii trebuie să opteze pentru o variantă diferită de suport de telefon, de exemplu, cu prindere în grila de ventilație.
„Reprezintă contravenție și e încadrată în clasa a IV-a de sancțiuni […] aplicarea de afișe, reclame publicitare, înscrisuri sau accesorii pe parbriz, lunetă sau geamurile laterale care restrâng sau estompează vizibilitatea sub limita legală admisă ori împiedică sau diminuează eficacitatea dispozitivelor de iluminare și semnalizare luminoasă ori citirea numărului de înmatriculare”, se arată în Art. 102 (36), din Codul Rutier.
Citește și: Amenzi usturătoare și 2 ani de închisoare pentru românii care stau la casă. Ce nu au voie să facă?
Dacă nu respectă legea, șoferii pot primi o amendă cuprinsă între 1.485 lei și 3.300 de lei.
De ce este periculos să fie obturat parbrizul?
Marian Croitoru, instructor auto și profesor de legislație rutieră în Prahova, e explicat pentru ProMotor de ce este periculos să fie obturat parbrizul cu diferite obiecte.
Citește și: 10.000 lei amendă dacă asiguratorul vă înșală când vă evaluează mașina avariată. Cum îi prindeți?
„E important să ai o vizibilitate cât mai mare. Sunt unii care își umplu parbrizul cu cruciulițe, abțibilduri, afișe, chiar și CD-uri. Dar chiar și o cruciuliță, de exemplu, îți poate acoperi un biciclist sau un pieton.
Practic, în loc să îl vezi de la 100m, îl observi când ajungi la 20-30 de metri de el. Și ajungi să faci o manevră bruscă, să frânezi sau să tragi de volan. Și riști ori să fii lovit din spate de alt șofer, ori să lovești tu alte mașini”, a explicat Marian Croitoru, pentru ProMotor.