ANPC după reclamațiile privind facturile la energie: Prezența celui care citește contorul, semnalată

DE Alin Crișan | 27.09.2022 - 18:23
Contor - Foto: obph
Contor - Foto: obph

ANPC a propus câteva măsuri după reclamațiile referitoare la facturile de energie. Una dintre propuneri vizează ca prezența celui care citește contorul să fie semnalată.

SHARE

După reclamațiile depuse referitoare la modul în care sunt calculate facturile la energie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) are câteva concluzii cu caracter general.

Citește și: VIDEO Pregătiri pentru Legea marțială: Rusia trimite trupe la granița cu Georgia

Cauzele cele mai frecvente ale nemulțumirilor, din ultima perioadă, sunt următoarele:

- Consumatorii sunt insuficient informați de către furnizorii de energie cu privire la importanța transmiterii indexului către aceștia, periodic, și la consecințele neducerii la îndeplinire a acestui act

Citește și: Lucian Bode: „Respingerea fenomenului corupţiei, reacţia unei societăţi mature”

- Lipsa personalului sau existența unui personal insuficient pentru citirea contoarelor/indexului consumat, pentru o verificare a transmiterii valorii corecte a acestuia, astfel încât facturile să poată fi calculate pe baze corecte de consum.

„În scopul asigurării că citirea contoarelor de către personal specializat se realizează de fapt, ANPC va propune Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) introducerea unui sistem de semnalizare a prezenței fizice, pe teren, a cititorului de contor, astfel încât consumatorul să fie informat asupra momentului citirii indexului de consum”, arată ANPC.

Citește și: Vlasov juca milioane euro din banii Camerei de Comerț la cazinou. Cămătarii îi „susțineau” pierderea

Totodată, ANPC consideră, însă, că cea mai simplă soluție pentru rezolvarea problemei calculului facturilor la energie ar fi „respectarea Legii nr. 123/2012, art. 66, alin. 4 care prevede că <… ANRE poate aproba devansarea aplicării calendarului de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă, în condițiile unor analize cost-beneficiu ce demonstrează existența avantajelor și la nivelul consumatorilor, iar alegerea acestei soluții este mai avantajoasă decât cea a instalării contoarelor clasice>. Cu toate că la alin. 1 al Legii nr. 123/2012, art. 66, se vorbește despre rentabilitate din perspectiva operatorului economic, alin. 4 subliniază faptul că, în acea

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te