Au început lucrările pentru extinderea la patru benzi pe 11 km între DN2 și A2

DE Adelina Sahlean | 04.05.2020 - 14:31

După cinci ani de când a fost reziliat primul contract, a reînceput lucrul la extinderea la patru benzi a Șoselei de Centură a Capitalei pe sectorul DN2 (Afumați) - Autostrada Soarelui (A2).

SHARE

Pentru 49 de milioane de euro, Tirrena Scavi va finaliza lucrările de modernizare pe cei 11,5 km în termen de 15 luni. Pe de altă parte, proiectul drumului modernizat prevede însă intersecții-problemă, cu conflicte de trafic.

Contractul cu antreprenorul Tirrena Scavi a fost semnat la începutul lunii martie, după trei ani cât a durat licitație. Proiectul presupune finalizarea lucrărilor de modernizare a DN Centura București, sectorul DN2 ( E85, Km 12+300) – A2 (Km 23+750) și valoarea contractului este de 235.747.292,70 Lei fără TVA.

Durata contractului este de 75 de luni si cuprinde: 15 luni perioada de execuție și minim 60 luni perioada de notificare a defecțiunilor. De luni s-a dat și startul lucrărilor, lucrări care presupune extinderea la patru benzi a celor 11,5 km, realizarea unui pasaj rutier cu giratoriu suspendat la Cernica, dublarea a două pasaje existente peste calea ferată și amenajarea a altor trei intersecții: cu DN2, cu A2 și cu DN3 în zona Pantelimon.

„În regiunea București-Ilfov fosta guvernare mai mult a reziliat contracte, decât a început lucrări. Singura lucrare începută a fost Pasajul Domnești în șapte ani, proiect care are nenumărate probleme pe care, împreună cu conducerea CNAIR, am promis că le vom rezolva și vom debloca acea lucrare”, a declarat luni secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

„Primele restricții de trafic vor fi undeva peste o lună, în zona intersecției de la Cernica, unde vor fi demarate lucrările și unde managementul de trafic este deja în studiu”, a precizat luni directorul general adjunct al CNAIR, Ovidiu Barbier.

Potrivit constructorului, vor fi mai multe puncte de lucru la toate structurile de pe traseu.

„Când vom trece la lucrările de asfalt se va lucra pe organizat, pe perioade scurte și cu blocaj cât mai puțin pentru trafic. (...) Cel mai dificil de realizat este sensul giratoriu suspendat și nodul rutier de la intersecția cu DJ301 (n.r. Cernica). Acolo e lucrarea cea mai de amploare care se desfășoară perpendicular pe traseul nostru. Acel sens giratoriu se va face la o înălțime de 10 metri. Acel pasaj va dicta termenul de execuție”, a declarat luni un reprezentant al constructorului Tirrena Scavi.

Contractul pentru lotul DN2-A2 este unul de tip FIDIC Roșu, adică proiectarea este realizată deja, iar constructorul câștigător la licitație se va ocupă doar de execuția lucrărilor.

O problema apare, însă, la modul în care au fost proiectate intersecțiile de pe tronsonul de 11,5 km. Din patru mari intersecții pe parcurs doar una singură - intersecția cu DJ301 spre Cernica - este proiectată cu adevărat denivelat, cu un giratoriu suspendat care nu presupune conflicte de trafic pe firul centurii.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te