În plus, unii le abandonează în cele mai nepotrivite locuri și încurcă traficul.
O sută de trotinete electrice au dispărut, recent, de pe străzile Timişoarei. Vehiculele erau administrate de regia locală de transport și puteau fi folosite gratuit.
Însă, spun autoritățile, în cei 6 ani de când funcţiona sistemul, doar puțin peste o mie de persoane pe an le utilizau. Asta în timp ce întreţinerea lor costa aproximativ un milion de lei.
Ce orașe din țară vor renunța complet la trotinetele electrice. Sunt un pericol major
13 astfel de sțatii de încărcare a trotinetelor se găsesc în partea centrală a orașului și în zona universităților. Deocamdată nu vor fi demontate. Cei care dețin o trotinetă și ar avea nevoie de încărcare urgentă, nu se pot folosi, pentru că sistemul a fost dezactivat.
În Constanța, cele 300 de trotinete, administrate de două firme, au dispărut de pe străzi, pentru că utilizatorii le abandonau frecvent în locuri interzise.
Citește și: Atenție, fumători! În „Capitala Modei” s-a interzis și fumatul pe stradă. Cât e amenda
De pildă, în decurs de trei luni, au fost ridicate 170 de trotinete, lăsate la întâmplare, conform PROTV.
Constantin Dragomir, poliția locală Constanța: „Aceste trotinete electrice sunt conduse de persoane care nu au o bază minimă de cunoștințe privind circulația pe drumurile publice. Erau abandonate în toate locațiile pe trotuare în stațiile de autobuz pe spațiile verzi”.
Acelaşi abandon iresponsabil pune în pericol şi vehiculele mici din Braşov. După mai multe plângeri venite de la cetăţeni, comisia de circulație a primăriei le-a cerut soluţii operatorilor astfel încât trotinetele să nu mai blocheze locuri de parcare, trotuare sau zona verde.
Citește și: Atenție, șoferi! Nu orice rond e sens giratoriu. Nu dai prioritate, amendă și permis suspendat
Parisul este prima capitală europeană care a interzis trotinetele electrice din motive de siguranţă. La nivel mondial au Montreal, Las Vegas și New Orleans.