Prin aceste modificări se prevede revenirea în țara în care este înregistrată firma a camioanelor o dată la opt săptămâni, iar a șoferului – la trei sau patru, în funcție de programul său de lucru. Programul săptămânal de odihnă este în mod obișnuit de cel puțin 45 de ore, iar acesta trebuie să fie în afara cabinei. Dacă se folosește în afara locuinței, cazarea trebuie să fie trecută în contul angajatorului.
Pentru a intra în vigoare, Pachetul trebuie să fie aprobat de Parlamentul European în a doua lectură, iar apoi textele să fie publicate în Monitorul Oficial al UE. Nouă state membre sunt împotriva acestui Pachet – Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Lituania, Letonia, Malta, Polonia și România.
Statele mai bogate, inclusiv Franța și Olanda, susțin reformele. Potrivit sindicatelor lucrătorillor din statele vestice, măsurile vor face ca locurile de muncă în sectorul auto să fie mai atractive. Statele din Europa Centrală și de Est se tem că acest lucru va duce la o lovitură serioasă asupra competitivității lor și la o pierdere mare de locuri de muncă. Bulgaria și alte state afectate au avertizat că vor contesta noile reguli la Curtea UE, dacă vor fi adoptate.