Potrivit sursei citate, în urma creşterii riscului de extindere a epidemiei COVID-19, au fost dispuse mai multe măsuri de reducere a riscurilor de îmbolnăvire, în activităţile de operare portuară a navelor comerciale.
„Astfel, toate navele care vin din zonele de risc roşii sau galbene vor fi considerate în carantină, în rada portului, până la împlinirea celor 14 zile de la părăsirea teritoriilor respective sau de la îmbarcarea unor membri de echipaj care vin din zonele de risc şi vor fi limitate la maximum contactele cu potenţial de infectare dintre echipaje şi autorităţile portuare, piloţi, agenţi, operatori portuari, etc", se arată într-un comunicat de presă transmis AGERPRES.
ANR mai precizează că, în perioada de carantină, de două ori pe zi va fi monitorizată temperatura corporală a întregului echipaj, la bordul navei, iar rezultatele şi orice modificare a stării de sănătate vor fi comunicate prin intermediul agentului către Cabinetul Medico-Sanitar de Frontieră (CMFS).
„Dacă pe perioada monitorizării vor apărea cazuri de îmbolnăvire, persoanele suspecte vor fi debarcate la radă, în vederea aplicării metodologiei specifice şi după expirarea perioadei de carantină, odată cu acostarea navei la dană, se va face o evaluare finală a stării de sănatate, inclusiv termometrizare, de către personalul CMSF, după care se va putea acorda avizul de Liberă Practică, pentru navă şi echipaj", se arată în documentul transmis de ANR.
Decizia ANR de instituire a carantinei în rada exterioară a portului este motivată de perspectiva depăşirii în scurt timp a capacităţii de acostare la danele din porturi, din cauza numărului mare de nave care sosesc din zonele de risc şi a perioadelor relativ îndelungate de izolare.
Listele cu zonele de risc roşii şi galbene stabilite de autorităţi, pe plan mondial, sunt publicate pe site-ul CNSCBT (Centrul National de Supraveghere si Control al Bolilor Transmisibile).