Întrebarea este: banii deja plătiți de români pe vacanțele ratate cui vor rămâne, totuși?
În ultima lună, odată cu instaurarea stării de urgență în țară noastră, tot mai mulți români au fost nevoiți să renunțe la vacanțele deja plătite. Fie li s-au anulat zborurile, fie destinațiile - deși altădată erau locuri de vis - au devenit focare de coronavirus.
În aceste condiții, oamenii au început să își ceară banii înapoi. Iar agențiile de turism au spus că nu au de unde plăti. De ce?
Iată ce spune președintele Agenției Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Nicolae Demetriade. "E foarte greu de crezut că agențiile pot returna acum banii plătiți pe pachetele vândute. Și va explic și de ce. În primul rând, cele mai multe n-au încasat prețul pachetului, ci doar un avans. Și acel avans l-au dat deja către parteneri: companii aeriene, hoteluri și așa mai departe, din țară și străînătate. Și-au oprit, să spunem, un 5%.
Acum ar trebui să recupereze banii. Și se încearcă acest lucru. Dar mai multe companii aeriene deja anunță că vor să reprogrameze, nu să plătească. Iar hotelurile nu doar că nu au că prioritate să retunreze agențiilor banii pe sejururile anulate, dar unele nici măcar nu mai au acei bani. Și-au renovat camerele și și-au făcut diverse stocuri din avansurile de la agenții, în așteptarea turiștilor. De unde să iei banii, dacă ei deja s-au dus în circuit?", a precizat pentru Ziare.com Nicolae Demetriade.