Cum pot obține firmele afectate de pandemie certificatele pentru situație de urgență

DE Adelina Sahlean | Actualizat: 26.03.2020 - 13:20

Ministerul Economiei a publicat în Monitorul Oficial ordinul care aprobă metodologia de solicitare și eliberare a Certificatelor de Situație de Urgență pentru firmele care vor să beneficieze de măsurile de sprijin guvernamental.

SHARE

Ministrul Virgil Popescu a emis ordinul prin care este stabilită metodologia de solicitare și eliberare a Certificatelor de Situație de Urgență (CSU).

„Certificatele de Situație de Urgență au ca scop susținerea operatorilor economici în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea, în condițiile legii, de facilități/ măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, ca urmare a impactului economic, financiar și social asupra activității acestora, determinat de răspândirea coronavirusului SARS–CoV-2”, se arată într-un comunicat al Ministerului Economiei.

Certificatele de situație de urgență sunt solicitate și se vor elibera exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro.

„Am finalizat și publicat în Monitorul Oficial metodologia de acordare a Certificatelor de Situație de Urgență (CSU) pentru societățile afectate de situația economică generată de criza COVID-19 în România.

Am dorit ca obținerea acestui document să fie un proces simplu, transparent, la îndemâna celor aflați în dificultate în acest moment. De aceea, el va fi eliberat online, fără costuri, pentru toți operatorii din sectoarele cele mai afectate de această criză”, a declarat ministrul Virgil Popescu.

Certificatele de situație de urgență vor fi emise în două forme:

a) TIP 1 (ALBASTRU) – eliberat pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate;

b) TIP 2 (GALBEN) - eliberat pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe proprie răspundere din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie – februarie 2020.

Pentru obţinerea certificatului de urgenţă TIP 1 (ALBASTRU)/TIP 2 (GALBEN), solicitantul încarca în platformă următoarele informaţii şi documente:

a) datele de identificare;
b) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atestă că toate informaţiile şi documentele care stau la baza cererii pentru obţinerea certificatului sunt conforme cu realitatea şi respecta legislaţia în vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, conform cerinţelor instituite în cuprinsul art. 2, cu referire la închiderea totală sau parţială a activităţii sau la diminuarea încasărilor în cuantumul indicat. În situaţia în care reprezentantul legal nu deţine semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele încărcate în platformă http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaraţia pe propria răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens.

Solicitanţii care nu sunt înregistraţi la oficiul registrului comerţului furnizează informaţiile şi documentele indicate şi documente privind autorizarea activităţii.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te