Volumul calei va fi de 7.700 de metri cubi – destul de cât să țină trei piscine olimpice, de 12 ori mai mult decât un Boeing 747-400, care este și cu 38 de metri mai scurt. WindRunner va avea o lungime de 108 metri.
Avionul va avea o anvergură a aripilor de 80 de metri, câte patru piste de bowling aranjate o în lungul celeilalte.
WindRunner va fi mai mare chiar și decât celebrul Antonov An-225, cel mai greu avion construit vreodată, care a fost distrus la începutul invaziei ruse din Ucraina.
Citește și: VIDEO F-35A, certificat pentru atac nuclear. Harta cu țările din Europa care vor răspunde Rusiei
Operațiunile comerciale ale primei flote de avioane WindRunner ar putea începe în 2027.
Bloomberg a estimat că, până în 2025, vor investi 10 trilioane de dolari în parcurile eoliene construite pe pământ. Aceste avioane vor permite instalarea turbinelor uriașe GigaWind, dezvoltate de partenerii Radia, printre care se numără cinci dintre primii șase producători de turbine eoliene din lume.
În prezent, palele rotorului unei turbine eoliene ajung la o lungime de 70 de metri sau mai puțin, dar Radia vrea să livreze pale de până la 104 metri lungime.
Turbinele GigaWind ar putea fi de două sau trei ori mai puternice și toate de două sau trei ori mai profitabile decât cele de azi.