Motreanu a detaliat ce prevede această ajustare: "astfel încât, până în 2030, emisiile nete de gaze cu efect de seră ale Uniunii să scadă cu cel puțin 55 %, comparativ cu nivelurile din 1990, în acord cu Legea europeană a climei.
Conform propunerii, din 2030 fabricanții vor trebui să pună pe piața autoturisme care emit cu 50% mai puține emisii, iar începând cu 2035, autoturisme cu emisii 0.
Automobilele puse pe piața din 2035 vor fi fie electrice, fie vor funcționa pe baza de combustie, însă în loc de benzină și motorină, vor arde hidrogen. Singurele reziduuri care rezultă în urma arderii hidrogenului sunt vaporii de apă.
România are un potențial ridicat de a produce hidrogen atât din surse regenerabile, cât și din gaz natural, dispunând totodată și de o rețea de 50.000 de kilometri de conducte, care pot fi adaptate transportului de hidrogen.
Fiecare stat membru va trebui să instaleze stații de încărcare și alimentare la intervale regulate pe drumurile principale: la fiecare 60 km pentru încărcarea cu energie electrică și la fiecare 150 km pentru realimentarea cu hidrogen. Statele UE vor avea dispoziție fonduri pentru a dezvolta infrastructura de încărcare a automobilelor cu emisii zero.
Importanți producători auto au anunțat deja tranziția către producerea de automobile cu emisii 0."