De ce au sunat românii la 112 în ziua votării? Peste 1.700 de apeluri

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 10.06.2024 - 11:13
Românii au sunat la 112 în ziua alegerilor - Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Românii au sunat la 112 în ziua alegerilor - Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Au fost peste 1.700 de apeluri la 112, pe 9 iunile în ziua alegerilor locale și europarlamentare. Cele mai multe apeluri au fost pentru suspiciuni de fraude electorale

SHARE

Pe timpul desfășurării alegerilor locale și europarlamentare din 9 iunie 2024, în intervalul orar 07:00 – 22:00, operatorii Serviciului de urgență 112 au preluat și procesat 1.736 de apeluri de urgență care semnalau evenimente în legătură cu procesul de votare, a transmis STS

De ce au sunat românii la 112 în ziua votării? Peste 1.700 de apeluri

Conform sursei citate, cele mai multe cazuri au semnalat suspiciuni de fraudă electorală dar au fost și afecțiuni medicale.

Iată pentru ce au sunat românii la 112 în ziua votului:

·       suspiciuni de fraudă în cadrul proceselor electorale – 341 apeluri;

Citește și: 7 motive pentru prăbușirea AUR și a lui George Simion care au luat 50% din voturile la care visau

·       probleme privind starea urnelor, sigiliilor, ștampilelor, buletinelor de vot, secțiilor de votare etc. – 235 apeluri;

·       tulburarea liniștii și a ordinii publice în procesul electoral, respectiv în secţii și în zona secțiilor de votare – 138 apeluri;

·       afecțiuni medicale în secţii și în zona secțiilor de votare – 71 apeluri;

·       propagandă/campanie electorală – 67 apeluri;

·       probleme legate de consumul și comercializarea alcoolului în apropierea secțiilor de votare – 54 apeluri;

·       filmări în cadrul secțiilor de votare și în apropierea acestora – 33 apeluri.

Citește și: Alen Coliban a pierdut alegerile în Brașov. Scripcaru ar fi câștigat la câteva mii de voturi

Cele mai multe apeluri care au semnalat nereguli privind procesele electorale au fost preluate în București și județele Dolj, Mehedinți, Constanța și Giurgiu.

 Conform procedurilor operaționale, operatorii 112 au transferat cazurile către agențiile specializate de intervenție care au competență în soluționarea acestor tipuri de urgențe.

 În această perioadă, au fost adaptate permanent fluxurile de lucru între operatorii 112 și dispecerii agențiilor de intervenție pentru a asigura o funcționare optimă a Serviciului de urgență 112, a transmis STS.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te