De la asfalt nou la drum de țară cu noroi în doar câțiva metri, așa se circulă la ieșire din Sânmihaiu German, județul Arad, către Timișoara. Drumul a fost reabilitat doar parțial, cu fonduri de la Consiliul Județean Arad.
„Este un drum nou, construit de la zero, prin care Consiliul Județean dorește să asigure legatura acelei zone a județului Arad, respectiv a județului Timiș, cu zonele industriale din Orașul Pecica din judetul Arad, respectiv racordul la autostrada A1", spune Andrei Ando – director de comunicare CJ Arad.
În județul Timiș, însă, a rămas nemodernizat și este doar pământ și noroi. Drumul respectiv e una dintre zecile de șosele comunale care au primit de-a lungul timpului statut de drum județean, nu și fonduri conform noii situații.
Oamenii spun că drumul ar fi mană cerească pentru șoferii care tranzitează zona: "Foarte important ar fi să se facă legatura asta, mai sunt aproximativ un kilometru, un kilometru și jumătate fară piatră sau fără asfalt, dacă s-ar face tronsonul ăsta ar fi super ok". "Sunt de părere ca ar fi foarte important, ca ar face legatura, ar scurta distanța până la Timișoara, spre Timișoara".
„Încă mai avem, din păcate, destul de mult de făcut, mai sunt chiar drumuri județene care sunt pietruite sau în stadiul de drum de pământ", susține Alin Nica, președinte al CJ Timiș.
Banii nu sunt însă o garanție a lucrărilor făcute bine, sau la timp. În Maramureș, deși a primit finanțare 50 de milioane de euro, Drumul Nordului e plin de gropi. Pe hârtie, cel mai mare proiect de infrastructură din Maramureș va cuprinde 70 de kilometri pe 7 sectoare de drumuri județene, cu 49 de alveole şi staţii pentru transport public, precum şi mai mult de 10 mii de mp de trotuare. Toată lucrarea urma să fie gata în Aprilie 2021.
La sfârșitul anului trecut, lucrările erau gata doar foarte mică măsură: 25% pe lotul I și 15% pe lotul al doilea. Dacă întârzierile cresc, Consiliul Județean ia în calcul rezilierea contractului. Firma de construcții a refuzat sa ofere un punct de vedere, potrivit Digi24.