„Marcel Boloş are două posturi de director blocate în instituţii care ar urma, potrivit propunerii sale - în calitate de ministru - să primească putere crescută de decizie în următorul cadru financiar 2021-2027.
Mai exact, Boloş este director la Organismul Intermediar de la Ministerul Transporturilor, unde şi-a îngheţat poziţia pentru a se muta director la Agenţia de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Vest. Acolo şi-a îngheţat poziţia ca să vină ministru.
Atât Ministerul Transporturilor cât şi ADR ar urma să primească un nou statut, cu putere mare de decizie în cadrul financiar 2021-2027, şi anume să devină Autorităţi de Management pentru Programul de Transport, respectiv, unul din programele regionale.
Dacă în cazul ADR, mai sunt şi alţi beneficiari, în cazul AM Transport, Boloş e singurul beneficiar posibil, el ocupând un post de director în minister peste direcţia care se ocupă de fonduri europene. Această direcţie ar urma să fie ridicată la nivel de Autoritate de Management, iar directorul Boloş să devină director general.
Iar această decizie este luată de Marcel Boloş, din scaunul de ministru.
Este un evident conflict de interese şi Marcel Boloş recunoaşte implicit acest lucru dat fiind că a decis, pe ultima sută de metri, să nu semneze el însuşi Memorandumul. Asta după ce a întrebat Agenţia Naţională de Integritate dacă se află în conflict de interese”, se arată într-un comunicat al europarlamentarului Ghinea.
Potrivit lui Ghinea, orice audit ulterior al Comisiei Europene poate suspenda Programele Operaţionale pentru că au fost create de o persoană în vădit conflict de interese. „Marcel Boloş trebuie să se retragă sau să fie retras imediat de la conducerea ministerului şi din orice formulă de pregătire a cadrului financiar 2021 - 2027”, a cerut Ghinea.