„Ne confruntăm cu o alegere neplăcută: să încercăm să respectăm o lege care ignoră realitățile relației dintre rețea și editori sau să nu mai permitem conținut de știri pe serviciile noastre din Australia. Cu inima grea, alegem a doua opțiune”, a anunțat Facebook.
Și Google a anunțat în ianuarie că va bloca motorul său de căutare în Australia dacă Guvernul va implementa noul cod ce o forțează – ca și pe Facebook – să plătească firmelor media pentru dreptul de a le folosi conținutul.
Australia vrea să adopte o lege ce obligă marile companii tech să negocieze plăți către editorii și difuzorii locali pentru conținutul inclus în rezultatele căutărilor și în fluxurile de știri. Dacă nu ajung la un acord, prețul va fi decis de un arbitru guvernamental.
Însă Google a ajuns la un acord de plată pentru conținuturi cu câțiva editori francezi ca parte a unei campanii de 1,3 miliarde de dolari de sprijinire a producătorilor de conținut.