Linia ferată, construită în perioada 1884-1887, pe o lungime de 116,7 km, a fost distrusă între anii 1996-2020, precizează site-ul Bihor Online. Înainte de 1989, pe această linie un tren accelerat asigura transportul bihorenilor pe ruta Vașcău – București.
Imaginea actuală a liniei ferate este una a dezastrului, după ce în urmă cu mai bine de jumătate de an a fost scos din circulație și trenul Ciumeghiu – Holod – Vașcău, operat de Interregional Călători, care era singura legătură a locuitorilor din zonă cu Timișoara.
Producătorul TVD Horia Claudiu Dumitraș a surprins recent un tablou al dezastrului: linia ferată nu se mai vede decât cu greu, fiind acoperită de vegetație. O adevărată cultură de dovleci se dezvoltă în voie, pe traseul Oradea – Vașcău.
În Ceica, linia ferată a fost închisă în 1996, din cauza alunecărilor de teren. La vremea respectivă, au existat mai multe interpelari în Parlament pe această temă.
„Cauza pentru care s-a închis acest tronson de circulație este volumul mare de lucrări de apărare, terasamente și suprastructură a căii ferate, afectate de calamitățile naturale. Pentru punerea în siguranță și restabilirea circulației feroviare pe această secție sunt necesare fonduri de aproximativ 350 de miliarde de lei (vechi, ROL – n.red.), evaluate pe baza unor studii întocmite de Institutul de Studii și Proiectări Căi Ferate în 2001”, explica ministrul Transporturilor din aceea vreme, Miron Mitrea, potrivit Club Feroviar.