Iată ce prețuri au cauciucurile de iarnă pentru 2023. Tu le-ai schimbat?

DE Octavia Constantinescu | 18.11.2023 - 19:33
Iată ce prețuri au cauciucurile de iarnă pentru 2023. Tu le-ai schimbat? - Foto: Arhive / imagine cu caracter ilustrativ
Iată ce prețuri au cauciucurile de iarnă pentru 2023. Tu le-ai schimbat? - Foto: Arhive / imagine cu caracter ilustrativ

Șoferii români trebuie să fie conștienți că anvelopele trebuie schimbate odată cu sezonul rece. Legea spune că ai nevoie de cauciucuri de iarnă dacă pe drumurile publice este zăpadă, gheață sau polei.

SHARE

Iarna își intră încet în drepturi și, conform legii, pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, trebuie să aveți autovehiculul echipat cu anvelope de iarnă. Dar, sunt bune și cele „All Seasons”. Iată care sunt prețurile la cauciucuri.

Cât costă cauciucurile de iarnă în 2023

Altfel, cauciucurile de iarnă trebuie schimbate atunci când temperaturile scad sub 7 grade. Anvelopele de vară nu sunt făcute pentru astfel de temperaturi și drept urmare nu performează la fel de bine ca cele concepute special pentru condiții de iarnă.

Citește și: UTIL Ai nevoie de cauciucuri noi? Cum se citește și se interpretează corect eticheta anvelopelor

Șoferii români trebuie să își schimbe cauciucurile de iarnă în momentul în care drumurile publice sunt acoperite de zăpadă, polei sau gheață.

Altfel, anvelopele de vară trebuie schimbate cu cele de iarnă când temperaturile scad sub 7 grade. În acest moment, cauciucurile de vară nu mai performează la fel de bine și, drept urmare, mașina nu mai poate fi condusă în siguranță în aceste condiții.

Legea din România spune că șoferii sunt obligați să folosească anvelopele de iarnă când drumurile publice sunt acoperite cu zăpadă, gheață sau polei. Legea a fost introdusă prin OUG 5/2011.

Dar legea nu prevede o dată limită la care autovehiculele trebuie să aibă cauciucuri de iarnă sau o temperatură minimă la care șoferii trebuie să înceapă să își schimbe anvelopele cu cele de iarnă.

Totul depinde de condițiile meteo, iar dacă pe drumuri este zăpadă, gheață sau polei, atunci vei avea nevoie de cauciucuri de iarnă.

Citește și: UTIL Evită să apeși acest buton din bordul mașinii toamna sau iarna. Riști să faci accident

RAR a precizat că anvelopele marcate cu M și S (noroi și zăpadă – mud and snow), sub formele M+S, M.S. sau M&S sunt în regulă pentru a fi folosite iarna de către șoferi.

Cât despre anvelopele all seasons, această denumire nu se regăsește în legislația rutieră din România. Dacă ai anvelope inscripționate M și S, atunci ele pot fi folosite iarna în România în mod legal.

Altfel, șoferii pot lua amenzi substanțiale. Se dau între 9 și 20 de puncte amendă, adică înte 1.305 și 2.300 de lei, însă se poate reține și certificatul de înmatriculare al mașinii, dacă șoferul nu respectă legea.

Schimbarea anvelopelor este un proces anevoios, nu doar din cauza factorului financiar. În primul rând, trebuie să îți cauți anvelope, dacă nu ai deja unele depozitate.

De regulă, schimbarea anvelopelor se face la atelier. Noile cauciucuri trebuie montate pe jantă, apoi trebuie echilibrate.

Dacă ai deja anvelope de iarnă și vrei doar manopera de schimbare, atunci vei plăti în medie cam 120-250 de lei, în funcție de service.

Dacă vrei ca roțile să fie echilibrate și să depozitezi anvelopele de vară, atunci te va costa în jur de 350 – 480 de lei.

Atelierele percep în jur de 250 de lei pentru depozitarea anvelopelor pe o perioadă de șase luni, în timp ce echilibrarea poate costa undeva la 100-150 de lei.

Acest lucru depinde de fiecare service și atelier, așa că cel mai bine este să te interesezi înainte de costuri, ca să fii pregătit.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te