Fragment din manualul de istorie - fotografia a fost publicată de Victor Negrescu pe Facebook:
„România nu este încă în Uniunea Europeană, conform manualelor de istorie după care învață copiii noștri. Am primit recent o imagine de la un elev de clasa a XI-a, profil real, cu extrasele din manual din care aflăm că România urmează să adere la UE precum și alte informații neactualizate despre UE. Am comandat manualul, am constatat că este inclus încă în programa școlară 2020-2021 (https://www.edu.ro/manuale-scolare) și am decis că solicit public Ministerului Educației să revizuiască rapid manualele aprobate pentru folosirea în învățământul preuniversitar. Propun cu această ocazie rectificarea rapidă a tuturor referințelor despre UE din manuale și introducerea unui curs opțional despre cetățenie care să includă în detaliu aspectele ce țin de drepturile, oportunitățile și obligațiile noastre în plan european” a scris marți Negrescu pe Facebook.
Potrivit site-ului ministerului educației, pentru anul școlar 2020-2021 sunt aprobate opt manuale de istorie la clasa a XI-a. Între acestea este și manualul de istorie al editurii Niculescu ABC, autori Magda Stan și Cristian Vornicu. Prima ediție a acestui manual a fost publicată în anul 2006, cu un an înainte de aderarea României, potrivit HotNews.
„Am înțeles ulterior că sunt mai multe manuale care întâmpină problema asta, în cazul de față vorbim despre „Istorie - Manual pentru clasa a XI-a”, editura Niculescu ABC. Este un manual scris mai de mult și republicat, dar este în continuare aprobat și folosit de minister. Nu este vorba de o editură sau alta, se pare că este o constantă faptul că aderarea la Uniunea Europeană nu este încă realizată pentru anumite manuale distribuite în școli și aici trebuie o rectificare. Măcar aceste informații ar trebui să fie la zi, într-adevă profesorii fac eforturi de a le explica copiilor, dar în același timp și ceea ce este scris e oportun să fie actualizat”, a explicat pentru HotNews.ro Victor Negrescu, europarlamentar PSD, vicepreședinte al Comisiei pentru Educație și Cultură din Parlamentul European.
El a precizat că a trimis o scrisoare către ministerul Educației în acest sens și că propune înființarea unei materii opționale de studiu al cetățeniei europene.