Infrastructura rutieră din România, făcută de azi pe mâine. Un nou termen de executare pentru A7

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 27.11.2023 - 18:48
Infrastructura rutieră din România, făcută de pe azi pe mâine. Un nou termen de executare pentru A7 Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
Infrastructura rutieră din România, făcută de pe azi pe mâine. Un nou termen de executare pentru A7 Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Infrastructura rutieră din România suferă decalaje de la un an la altul. Directorul CNAIR, Cristian Pistol a anunțat un nou termen de executare pentru autostrada A7.

SHARE

Cristian Pistol, directorul CNAIR, a vorbit despre întârzierile lucrărilor de pe Autostrada Moldovei. Un nou termen a fost estimat pentru finalizarea lucrărilor de pe lotul 2.

Primele loturi ale Autostrăzii Moldovei (A7) vor fi deschise ,,de principiu în octombrie 2024″ estimează directorul general CNAIR, Cristian Pistol.

Dacă pentru lotul 1 Ploiești -Mizil (21 km.) Asocierea Pizzarotti-Retter a primit încă din vară o extensie de 5 luni, până în octombrie 2024 (motivată și de problemele confirmate cu pânza de apă freatică), iar pentru lotul 2 Mizil-Pietroasele (28 km.) ajuns acum la doar 30 % execuție, deși lucrările au început în august 2022, termenul contractual aprilie 2024 nu poate fi respectat, întârzierea semnificativă fiind pe tronsonul pe care lucrează bulgarii de la Trace.

Infrastructura rutieră din România, făcută de azi pe mâine. Un nou termen de executare pentru A7

Într-un interviu pentru publicația MainNews, șeful CNAIR admite întârzierea lotului 2.

,,Ambele loturi vor fi finalizate anul viitor. Lotul 1 Dumbrava – Mizil avem un progres fizic de 34%, iar pe lotul 2 Mizil – Pietroasele progresul este de aproape 30%. Ele nu au mers așa cum ne-am fi dorit noi.

Citește și: Ciolacu spune că Grindeanu va bate recordul de 100 km autostradă/an. În 2022, au fost sigur 13 km

Pe de altă parte, au fost și niște probleme în teren, care nu au fost foarte bine aprofundate în faza de proiectare, ceea ce a dus la mici întârzieri.

În principiu, în luna octombrie vor fi finalizate ambele loturi.”, a declarat Cristian Pistol.

Directorul general CNAIR a promis că se vor găsi soluții pentru ca la sfârșitul anului viitor să fie asigurată circulația pe toți cei 49 kilometri de dintre Ploiești (nod Dumbrava A3)- Pietroasele având în vedere că de-abia săptămâna aceasta s-a semnat contractul pentru execuția Lotului 3 Pietroasele-Buzău (14 km.) iar termenul de 20 de luni va fi calculat începând din primăvara anului viitor.

Acesta a mai fost întrebat de ce nu a emis până acum certificate intermediare negative pentru UMB, dat fiind faptul că, exceptând secțiunea dintre Buzău și Focșani, unde s-a mai lucrat cât de cât, pe restul loturilor totul pare încremenit, la mai bine de 6 luni de la începerea lucrărilor.

Citește și: VIDEO România atinge borna de 1.000 km de autostradă cu un ciot care se termină în câmp

„Vă comunic progresul. Lotul 1 Focșani – Domnești Târg – 15%. Lotul 2 – 3%, Lotul 3 – 2%. Pe Bacău – Pașcani procentele sunt ceva mai mici, 3%, 1% și 1,5%.

Acestea sunt stadiile fizice pe care le-a declarat antreprenorul și care au fost validate de către inginer ca urmare a situațiilor de lucrări depuse.

În momentul de față, UMB a considerat să accelereze activitatea în șantier, lăsând deoparte certificatele intermediare de plată.

A lucrat, are lucrările executate, dar nu sunt aduse la decontare.”, a răspuns directorul CNAIR.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te