Actul normativ prorogă astfel prevederile unei ordonanțe de urgență, adoptată de Guvernul Dăncilă la finalul lunii iunie și care a intrat deja în vigoare de la 1 noiembrie.
Potrivit ordonanței, de la 1 noiembrie 2019 pot să-și desfășoare activitatea doar aplicațiile de transport alternativ care au avizul tehnic de la Ministerul Comunicaţiilor și doar șoferii autorizați de către Autoritatea Rutieră Română. Cum lucrurile nu au mers ca unse, iau autorizarea platformelor și a șoferilor a întârziat, Parlamentul a adoptat pe 22 octombrie un proiect de lege prin care împinge până în februarie 2020 termenul până la care aplicațiile precum Uber, Bolt, Clever sau Yango, precum și șoferii acestora se pot autoriza.
Doar că legea nu fusese trimisă la Cotroceni spre promulgare înainte de intrarea în vigoare a ordonanței de urgență, iar de la 1 noiembrie șoferii care lucrează pentru aplicațiile de ridesharing și care nu respectau noile reguli sau nu erau autorizați puteau fi sancționați cu până la 9.000 de lei, riscând inclusiv reținerea plăcuțelor de înmatriculare pentru 6 luni.
Cu 269 voturi „pentru” și o abținere deputații au adoptat pe 22 octombrie Legea de aprobare a ordonanței de urgență 49/2019 care reglementează activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto.
„Persoanele fizice şi juridice care derulează operaţiuni ce intră sub incidenţa prezentei ordonanţe de urgenţă beneficiază de o perioadă de tranziţie până la data de 1 februarie 2020”, au stabilit parlamentarii, printr-un amendament.
Conform ordonanței de urgență adoptată de Executiv pe 25 iunie, noile prevederi urmau să intre în vigoare la 1 noiembrie 2019.