Întoarcerea masivă a elevilor în ţară a continuat însă şi după începerea anului şcolar, numeroşi elevi întorcându-se la şcolile din judeţ. Dacă în unităţile de învăţământ unde se întorc doi sau trei elevi nu putem vorbi de piedici în actul educaţional, în momentul în care numărul acestora creşte semnificativ şi se înscriu în diferite momente ale anului şcolar atunci predarea la clasă nu se mai poate face normal.
Toate acestea, fără a mai lua în calcul comisiile de evaluare pentru fiecărui elev reîntors în ţară, organizarea de testări, necesare în aceste cazuri, sau eforturile pe care trebuie să le facă fiecare profesor pentru o integrare sănătoasă a elevului în colectivul şcolar.
Profesorii din unitatea şcolară din Slobozia au fost de acord să povestească problemele cu care se confruntă, însă sub protecţia anonimatului, temându-se de reacţia părinţilor sau de alte probleme pe care le-ar putea avea din punct de vedere profesional.