Fostul șef al poliției nu a putut explica, pentru Digi24, de ce șoferul, care a mai fost oprit de patru echipaje de poliție din țară, a fost lăsat să își continue drumul și nu a fost sancționat până acum.
„Dacă nu ar fi de plâns, ar fi de râs. E vorba de o convenție încheiată la Viena în 1968, unde la capitolul circulație în traficul internațional spune că autovehiculele care circulă în traficul internațional, deci ca să putem decela puțin, înseamnă trecerea cel puțin a unei granițe, în aceste condiții autovehiculul trebuie să fie înmatriculat.
Citește și: Ambasada Suediei confirmă: M**E PSD, număr legal. Șoferul susține că i-a fost luat permisul
Nu cred că din Suedia până aici a venit cu plăcuțele care sunt de fapt înregistrate. Haideți să facem distincție între înmatriculare și înregistrare. Dacă dumneavoastră aveți număr de înmatriculare personalizat cu București și cu niște litere și apăreți prin Bulgaria, Ungaria și un număr, credeți că în Bulgaria aveți vreo șansă? Nu. Imediat v-ar reține plăcuțele.
De vreme ce în convenția asupra circulației internaționale spune foarte clar că un autovehicul trebuie să aibă o literă de identificare, o cifră și ulterior o grupare de litere persoanlizate, noi despre ce discutăm? Cred că am luat-o razna cu toții”, a precizat Lucian Diniță.
Citește și: Soția șefului Brigăzii de Poliție Rutieră, condamnată într-un dosar de corupție
Potrivit fostului șef al Poliției Române, șoferul nu are argumente pentru a contesta decizia fiindcă nu circula cu numerele corespunzătoare. „Nu cunoaște legislația internațională. Habar nu are. Asta e problema. Chiar dacă este român, habar nu are de legislația internațională. Am înțeles că are număr de Suedia, da? Deci nu plăcuțele de care vorbim acum, înțeleg că mai are niște plăcuțe de înmatriculare, nu de înregistrare. Înmatricularea nu este asimilată înregistrării.”