Mașinile cu o vechime de peste 15 ani și cu defecțiuni majore la componente precum motorul, transmisia, frânele sau direcția vor fi etichetate drept reziduale și nu vor mai putea fi supuse unor reparații semnificative.
Acest lucru va duce la retragerea lor din uz prin casare, conform noilor reglementări UE, scrie monden.ro.
Măsura face parte din pachetul „Fit for 55” al UE, care vizează reducerea emisiilor cu cel puțin 55% până în 2030 și realizarea neutralității climatice a UE până în 2050.
Mașinile vechi nu vor mai putea circula pe străzile de la noi. Câți ani poate avea autovehiculul?
Astfel, UE își propune să ofere un cadru coerent și echilibrat pentru atingerea obiectivelor climatice stabilite, asigurând în același timp o tranziție justă și echitabilă din punct de vedere social.
Citește și: O mare companie de autovehicule recheamă sute de mii de mașini în service. Ce probleme au?
Proprietarii de mașini mai vechi de 15 ani vor fi direct afectați de noile reglementări care impun interzicerea reparațiilor semnificative pentru autovehiculele etichetate drept reziduale. Acesta vor ajunge direct la casat.
Măsura are ca obiectiv principal reducerea emisiilor de carbon și îmbunătățirea calității aerului, ceea ce poate contribui la un mediu mai curat și mai sănătos pentru toți cetățenii.
Citește și: ElectricGate? Tesla a programat mașinile electrice să mintă, să afișeze o autonomie mai mare
Este important ca proprietarii de mașini mai vechi să fie conștienți de schimbările iminente și să ia în calcul alternative precum achiziționarea unor mașini mai ecologice sau folosirea transportului public pentru a reduce impactul negativ asupra mediului.
De asemenea, autoritățile trebuie să ofere sprijin și informații clare cu privire la modul în care pot fi respectate noile reglementări pentru a facilita tranziția către un parc auto mai curat și mai sustenabil.