În cadrul întâlnirii care a a avut loc la inițiativa ANPC, reprezentanții retailerilor au prezentat un sumar al acțiunilor întreprinse pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19.
La nivelul lanțurilor comerciale din cadrul AMRCR s-au luat măsuri menite să prevină aglomerările și s-au implementat măsurile recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interacțiune intensă (cărucioare, clanțe/mânere, uși acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc);
Personalul din cadrul magazinelor este instruit și monitorizează permanent respectarea distanței de siguranță (minim 1 m) între clienți, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afișe la casă sau distanțatoare sub diverse forme de panotaj;
Marile lanțuri comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru implementarea tuturor măsurilor menite să protejeze sănătatea clienților și angajaților deopotrivă;
Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situații de majorări de prețuri;
Stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă, iar traficul de consumatori variază în funcție de specificul și formatul fiecărui magazin;
La acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, deși cererea continuă să fie foarte mare;
Clienții sunt informați cu privire la măsurile de prevenire a infecției cu COVID-19 printr-o serie de afișe și mesaje în cadrul punctelor de vânzare;
S-au sistat activitățile de sampling și cele de testare a produselor dermo-cosmetice în magazin ;
În condițiile suspendării activității școlare, s-au implementat sisteme și programe speciale de lucru pentru a veni în sprijinul angajaților cu copii;
Programul de lucru a fost regândit pentru a se limita aglomerările în mijloacele de transport;
S-a implementat o procedură de triaj a angajaților pentru a preveni accesul la locul de muncă a persoanelor care prezintă simptomatologie specifică (ex. febră, tuse, stare de rău);
Au fost stabilite componențe clare nominale ale echipelor de lucru, precum și perimetre stricte în care angajații își desfășoară activitatea și fluxuri de deplasare în cadrul activității;
Membrii au informat că există proceduri interne cu privire la orice situația deosebită ce este raportată imediat angajatorului și autorităților.
Pentru clienții din magazine, în această perioadă se recomandă:
Păstrarea unei distanțe de siguranță de minim 1 metru față de celelalte persoane din magazin;
Respectarea indicațiilor și mesajelor afișate în magazine;
Evitarea cumpărăturilor în orele de vârf;
Efectuarea cumpărăturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport în comun;
Evitarea desfacerii în magazin a produselor ambalate;
Folosirea mănușilor de unică folosință sau a pungilor disponibile în magazin;
Utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante poziționate în spațiile publice.