Măsurie drastice luate de supermarketuri de teama coronavirus. Reguli de comportament pentru clienți

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 12.03.2020 - 15:51

Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a organizat o întâlnire cu reprezentanții și membrii Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR).

SHARE

În cadrul întâlnirii care a a avut loc la inițiativa ANPC, reprezentanții retailerilor au prezentat un sumar al acțiunilor întreprinse pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19.

La nivelul lanțurilor comerciale din cadrul AMRCR s-au luat măsuri menite să prevină aglomerările și s-au implementat măsurile recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interacțiune intensă (cărucioare, clanțe/mânere, uși acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc);

Personalul din cadrul magazinelor este instruit și monitorizează permanent respectarea distanței de siguranță (minim 1 m) între clienți, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afișe la casă sau distanțatoare sub diverse forme de panotaj;

Marile lanțuri comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru implementarea tuturor măsurilor menite să protejeze sănătatea clienților și angajaților deopotrivă;

Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situații de majorări de prețuri;

Stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă, iar traficul de consumatori variază în funcție de specificul și formatul fiecărui magazin;

La acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, deși cererea continuă să fie foarte mare;

Clienții sunt informați cu privire la măsurile de prevenire a infecției cu COVID-19 printr-o serie de afișe și mesaje în cadrul punctelor de vânzare;

S-au sistat activitățile de sampling și cele de testare a produselor dermo-cosmetice în magazin ;
În condițiile suspendării activității școlare, s-au implementat sisteme și programe speciale de lucru pentru a veni în sprijinul angajaților cu copii;

Programul de lucru a fost regândit pentru a se limita aglomerările în mijloacele de transport;

S-a implementat o procedură de triaj a angajaților pentru a preveni accesul la locul de muncă a persoanelor care prezintă simptomatologie specifică (ex. febră, tuse, stare de rău);

Au fost stabilite componențe clare nominale ale echipelor de lucru, precum și perimetre stricte în care angajații își desfășoară activitatea și fluxuri de deplasare în cadrul activității;

Membrii au informat că există proceduri interne cu privire la orice situația deosebită ce este raportată imediat angajatorului și autorităților.

Pentru clienții din magazine, în această perioadă se recomandă:

Păstrarea unei distanțe de siguranță de minim 1 metru față de celelalte persoane din magazin;

Respectarea indicațiilor și mesajelor afișate în magazine;

Evitarea cumpărăturilor în orele de vârf;

Efectuarea cumpărăturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport în comun;

Evitarea desfacerii în magazin a produselor ambalate;

Folosirea mănușilor de unică folosință sau a pungilor disponibile în magazin;

Utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante poziționate în spațiile publice.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te