Pentru a obține mai multe informații despre modul în care se pregătesc pentru un potențial lockdown în această iarnă motorul de căutare online GLAMI a realizat un sondaj în rândul magazinelor partenere. 63% dintre respondenți sunt magazine cu vânzare exclusiv online; 37% sunt retaileri omnichannel (vânzare online + în magazinele fizice).
52% dintre magazinele online consideră că un al doilea lockdown Covid-19 ar avea un impact pozitiv asupra afacerii lor online și ar duce la creșteri, arată studiul GLAMI.
Comparativ cu 2019, cu toate acestea, 40% din retailerii omnichannel au răspuns că veniturile lor sunt mai mici în 2020, în ciuda creșterilor la nivelul veniturilor din online.
44% dintre respondenții la sondaj au declarat că intenționează să investească mai mult în publicitate online anul acesta, comparativ cu 2019.
89% dintre participanții la sondaj au răspuns că au implementat ori sunt în curs de implementare măsuri pentru un al doilea lockdown Covid-19.
Ca parte din aceste măsuri:
94% dintre magazine se concentrează pe social media ca un canal de marketing și vânzare profitabil în această perioadă
59% au instituit reglementări speciale de siguranță în depozitele lor
53% s-au concentrat pe acțiuni de creștere a vânzărilor de Black Friday și în decembrie 2020
24% și-au reorganizat lanțurile de aprovizionare, integrând furnizori locali
41% au reorganizat și redirecționat bugetele din offline în online, inclusiv prin închiderea unor magazine fizice și prin upgradarea platformelor lor online.
În plus, 1 din 5 magazine online a luat în considerare schimbări în achiziții și sortimentație, inclusiv vânzarea măștilor de protecție, concentrându-se mai mult pe colecțiile de bază și pe mai multă cercetare și dezvoltare în ce privește tendințele.
În intervalul noiembrie-decembrie 2020, 56% dintre magazine pregătesc mai multe campanii de reduceri decât anul trecut, potrivit startupcafe.ro.