De la București la Constanța sunt 240 de kilometri pe „Autostrada Soarelui”, drumul putând fi parcurs în condiții normale în circa 2,5 ore. În sezonul estival, pe fondul aglomerației, evident, timpul petrecut la volan până pe Litoral crește destul de mult, în fiecare an, mai ales weekend-uri când se formează și cozi la stațiile de taxare de la Fetești.
În sezonul estival 2023, însă, drumul București - Constanța pe A2 se anunță un adevărat coșmar. Se efectuează lucrări de reparații încă de anul trecut, iar CNAIR a anunțat că lucrările de reabilitare la podul peste braţul Borcea se prelungesc.
Citește și: Statul a încasat 1,5 miliarde de lei din rovinietă în anul în care a deschis 15 km de autostradă
Cum pe perioada lucrărilor, Calea II de circulaţie, sensul Constanţa-Bucureşti, între km 143+125 şi km 148+315, este închisă traficului, circulaţia fiind deviată pe Calea I, unde se desfășoară în ambele sensuri, cozile interminabile vor fi la ordinea zilei.
În timpul minivacanței de 1 Mai 2023, de exemplu, din cauza lucrărilor, pe A2 s-au format cozi de mașini și de 15 km, iar cei 240 de kilometri dintre București și Constanța au fost parcurși și în 5 ore.
Lucrările la podul peste braţul Borcea trebuiau să fie gata la sfârșit de iunie. Se prelungesc până în august
Pe 2 mai 2023, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declara că “știu că sunt lucrări pe braţul Borcea, la pod, şi care se vor termina până la sfârşitul lunii iunie.
Niciodată nu voi pune în balanţă siguranţa cetăţenilor versus eventualele înjurături pe care şi le ia un ministru aflat în funcţie sau un anumit disconfort.
Citește și: Drumurile din România 2023, o rușine: 23.700 km de pământ și piatră, 41% din asfalt cu gropi
Siguranţa este pe primul loc. Atâta timp cât s-au făcut acele lucrări de decopertare pe braţul Borcea şi la acele lucrări s-au găsit lucruri care trebuie a fi reparate şi care vor fi, aceste lucrări, realizate în următoarele săptămâni şi terminate până la sfârşitul lunii iunie, nu am să pun niciodată în balanţă cele două lucruri, pentru că Doamne fereşte! să aleagă cineva care se va afla în viitor pe acest scaun de ministru între siguranţa cetăţenilor aflaţi în trafic şi o anumită zonă de imagine şi de confort şi să se întâmple o tragedie.
Deci niciodată nu o să fac o alegere de alt tip. Sigur că aceste lucruri trebuie să fie urmărite, sigur că, dacă ar fi după mine, ar trebui să lucreze şi duminica şi noaptea şi să lucreze non-stop.
Din câte ştiu eu, lucrează şi duminica şi cam astea sunt informaţiile pe care le am pentru că trebuie să termine rapid”.
Pe 10 mai, însă, la numai o săptămână distanță, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a revenit asupra termenului, spunând că lucrărie la podul peste braţul Borcea ar putea fi încheiate până la începutul lunii august.
“În momentul în care s-a început decopertarea în această ultimă etapă lucrurile au stat mai prost decât s-a anticipat.
Nimeni nu vrea să îşi asume să facă lucrări de mântuială pe acest proiect important, noi am sperat că undeva la sfârşitul lunii iunie puteam să îl dăm în circulaţie, pare că se duce şi în luna iulie. Şi atunci, fiind în vârf de sezon, toate aceste lucrări vor crea un anumit disconfort (...)
Reparaţiile sper să se termine până la început de august”, a declarat ministrul Transporturilor pe 10 mai.
Taxa de la Feteşti, suspendată până la finalizarea lucrărilor la podul peste braţul Borcea
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat pe 10 mai că taxa de la Feteşti va fi suspendată până la finalizarea lucrărilor la podul peste braţul Borcea.
“Împreună cu domnul Pistol, având totuşi o perioadă în care intrăm în zona estivală, având în vedere că există aceste lucrări pe podul de la Feteşti, braţul Borcea şi care vor crea un disconfort în perioada următoare, l-am rugat pe domnul Pistol să ia în calcul următorul lucru. Pe această perioadă până la terminarea lucrărilor să vedem dacă putem şi cred că putem să eliminăm taxa de pod”, a afirmat Grindeanu, potrivit News.ro.
CNAIR a anunțat că ”în prezent, taxa de pod la Feteşti este obligatorie, având în vedere faptul că pentru suspendarea achitării acesteia sunt necesare anumite demersuri juridice.
Astfel, până la suspendarea efectivă a taxei de trecere a podurilor dunărene, cei care le tranzitează trebuie să achite această taxă, în caz contrar fiind emis PVC (Proces Verbal de contraventie)”.
Potrivit CNAIR, podul peste braţul Borcea, în lungime de 970 de metri, este un pod combinat de cale ferată şi şosea, de tip constructiv, care traversează fluviul Dunărea şi, împreună cu podul similar de la Cernavoda, în lungime de 1596 metri, conectează oraşele Feteşti şi Cernavodă din România, între regiunile Dobrogea şi Muntenia.