Indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii „Unirii” A8, secţiunea montană de la Miercurea Nirajului la Leghin, au fost aprobaţi joi în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Costul final? 7,5 miliarde de euro, cu mai bine de un miliard de euro mai scump decât fusese aprobat pentru acelaşi proiect în cadrul CTE al CNAIR la final de august. „Proiect de 7,5 miliarde de euro avizat”, a scris secretarul de stat Irinel Ionel Scrioşteanu, care a anunţat avizarea indicatorilor tehnico-economici pentru secţiunea 2 din A8, de la Miercurea Nirajului (Mureş) la Leghin (Neamţ), scrie Ziarul de Iași.
Citește și: Ciolacu spune că Grindeanu va bate recordul de 100 km autostradă/an. În 2022, au fost sigur 13 km
Secţiunea Miercurea Nirajului — Leghin va avea o lungime totală de 159,2 km, iar traseul acesteia va include:
- 5 noduri rutiere la intersctarea DN13A (Sovata), DN13B (Joseni), DN12 (Ditrău), DN15 (Tulgheş), DN15B (Pipirig),
- 437 de structuri (119 poduri, 19 pasaje, 117 viaducte, 179 podeţe),
- 47 tuneluri, în lungime totală de 11,64 km (cu lungimi individuale cuprinse între 70 m şi 940 m).
- 4 parcări de scurtă durată, 1 punct de sprijin şi întreţinere, 6 spaţii de servicii, 2 centre de întreţinere şi coordonare.
Pe 24 august, şeful CNAIR Cristian Pistol anunţa că pentru acelaşi proiect fuseseră avizaţi indicatorii tehnico-economici, dar la nivelul Companiei de Autostrăzi.
Citește și: VIDEO România atinge borna de 1.000 km de autostradă cu un ciot care se termină în câmp
La acel moment, Pistol anunţa căpProiectul, finanţat prin Programul Transport (PT), are o valoare totală estimată de 31,56 miliarde lei (fără TVA), adică 6,4 miliarde de euro.
Autostrada „Unirii” A8 are aproape 320 km de la Târgu Mureş (intersecţia cu A3) şi până la Iaşi şi Ungheni, la graniţa cu Republica Moldova. Tronsoanele de la Târgu Mureş şi până la Miercurea Nirajului (cca 25 km) şi de la Leghin la Târgu Neamţ şi până la Moţca/DN2 (circa 30 km) sunt prinse pe finanţare PNRR şi au fost scoase la licitaţie şi vin cu o condiţie esenţială pentru a nu pierde finanţarea: să fie gata până în 2026. Primul tronson, de la Leghin la Moţca (DN2) tocmai ce a fost contractat cu UMB.