O escrocherie face victime. Românilor li se oferă locuri de muncă. La ce mesaj să NU răspundeți? Vă spunem imediat.
Este de fapt o capcană. Aceste ”oferte” sunt trimise prin SMS sau mesaj Whatsapp. Specialiștii în securitate cibernetică ne îi îndeamnă pe cei care primesc astfel de mesaje să nu le dea curs.
O escrocherie face victime. Românilor li se oferă locuri de muncă. La ce mesaj să NU răspundeți?
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică avertizează în legătură cu mesajele de tip SMS sau venite pe diverse aplicaţii de mesagerie (Whatsapp) care oferă "job-uri online" cu scopul de a colecta date sensibile de la utilizatori.
Citește și: Nu instalați aceste aplicații pe telefon! Înșelătoria a luat amploare în România. Ce fac escrocii?
"În ultimele zile, mulţi români, atât din ţară cât şi din străinătate, au raportat primirea unor mesaje SMS sau pe diverse aplicaţii de mesagerie (WhatsApp) de la aşa-zişi reprezentanţi ai departamentelor de resurse umane ai unor companii.
Aceste mesaje promit locuri de muncă online plătite cu sume de bani atractive", semnalează reprezentanţii DNSC pe pagina de Facebook a instituţiei.
O escrocherie face victime. Românilor li se oferă locuri de muncă. La ce mesaj să NU răspundeți? - Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)
Citește și: O nouă escrocherie ia amploare în România. ”M-a sunat să mă felicite pentru un credit de 40.000 €”
Ei menţionează că aceste tentative de fraude pot fi recunoscute ca urmare a faptului că mesajele vin de pe numere necunoscute, uneori din alte ţări, încep cu "Bună, sunt recruiter manager de la X companie" şi se oferă detalii vagi despre "oportunităţi de angajare", încurajându-se contactarea numerelor respective.
Specialiştii în securitate cibernetică recomandă să nu se furnizeze niciodată date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare), chiar dacă par a proveni de la instituţii de încredere, să se verifice întotdeauna
autenticitatea mesajelor de la o autoritate sau instituţie, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă se solicită date cu caracter sensibil, să se raporteze astfel de mesaje către organizaţia a cărei identitate a fost furată pentru a atrage atenţia cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de iniţiative frauduloase.
Citește și: Atenție, NU răspundeți la aceste numere de telefon! Care este noua înșelătorie folosită de escroci?
În cazul în care au fost furnizate date de card, reprezentanţii DNSC sfătuiesc să fie sesizată imediat banca, iar dacă un utilizator a fost păcălit, să depună o plângere la Poliţie şi să notifice DNSC (telefon 1911 sau platforma PNRISC: https://pnrisc.dnsc.ro/).