O nouă escrocherie ia amploare în România. ”M-a sunat să mă felicite pentru un credit de 40.000 €”

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 13.11.2024 - 10:25
O nouă escrocherie ia amploare în România. ”M-a sunat să mă felicite pentru un credit de 40.000 €” - Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)
O nouă escrocherie ia amploare în România. ”M-a sunat să mă felicite pentru un credit de 40.000 €” - Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)

O nouă escrocherie ia amploare în România. Un bărbat a fost la un pas să fie victima unui nou tip de înșelăciune. A fost sunat de un bărbat care l-a felicitat pentru un credit. Apelul a fost făcut de pe un număr oficial de bancă.

SHARE

Un nou tip de escrocherie ia amploare în România. Este vorba despre o tehnică numită ”spoofing” și se pare că tot mai mulți oameni cad victime acestui fel de înșelăciune. 

Unii își dau seama și încheie apelul imediat, scăpând astfel de neplăceri. 

Citește și: Înșelăciune gravă pe Internet. Escrocii fură datele și compromit mii de conturi

O nouă escrocherie ia amploare în România. ”M-a sunat să mă felicite pentru un credit de 40.000 €”

Un bărbat a povestit pe o platformă de socializare cum a fost la un pas să piardă 40.000 € într-o simplăc convorbire telefonică cu un presupus funcționar de la o bancă comercială.

”În această seară am fost contactat telefonic de un băiat foarte politicos care m-a informat că mi-a fost aprobat un credit la Garanti Bank.

Omul îmi știa numele, adresa de e-mail și, evident, numărul de telefon. Pe lângă acestea, am observat că numărul de telefon folosit era unul oficial, aparținând unei sucursale Garanti Bank din Tulcea.

Citește și: Atenție, o nouă escrocherie prin telefon îi lasă pe români fără bani! Tehnica se numește ”Spoofing”

El susținea că este vorba despre un credit de nevoi personale și m-a felicitat că am reușit să obțin acești bani – 40.000 de euro. Minunat, așa-i?

Problema este că nu am, nu am avut și probabil nici nu voi avea un cont la Garanti Bank. Băiatul părea foarte surprins de această informație.

Cu toate acestea, mi-a oferit imediat o serie de sugestii „bune” și ajutor (zic „imediat” pentru că niciun funcționar de la bancă, în toată istoria lumii, nu a avut vreodată textul atât de bine pregătit). În esență, ideea era că cineva ar fi făcut creditul online, utilizând adresa mea de e-mail și o copie după buletin. Bănuiesc că și semnătura a fost culeasă de undeva.

Evident, din acest moment am încercat să închid conversația cât mai repede”, a povestit bărbatul pe platforma Reedit.

Citește și: O nouă escrocherie online „în numele prietenilor”. Fraza care te poate lăsa fără bani!

I-am spus că știu ce înseamnă spoofing

Norocul său a fost că era bine informat, astfel că nu a devenit victima escrocului. Iată ce s-a întâmplat în continuare.

”În timp ce încercam, într-un mod diplomatic, să îi comunic că nu prea „mușc momeala”, el mi-a oferit o serie de informații interesante. În primul rând, m-a întrebat de ce nu am încredere în el, având în vedere că apelul venea de pe un număr oficial al băncii. 

Citeşte şi: Mesajul de Poșta Română care te lasă fără bani pe card. Atenție, îl primești prin SMS

I-am spus că știu ce înseamnă spoofing. Mi-a spus că este senior manager pe credite și că are 8 ani de experiență în domeniu. I-am răspuns că o astfel de muncă cotidiană nu o face, de regulă, un senior manager. M-a avertizat că voi pierde acești bani dacă nu acționez imediat. I-am spus că voi face o sesizare la ANAF și la Poliție.

„Voi face eu sesizarea direct din sistem, nu e nevoie să mergeți dumneavoastră.”
Am închis.

Citește și: Ce este SMishing-ul și cum acționează atacatorii. Mesajele la care trebuie să fim atenți

Sun la relații clienți la Garanti Bank. După 10 minute de așteptare, sunt conectat cu o funcționară de acolo. Îi explic situația, îi dau numele și ea îmi raspunde, pe un ton resemnat, că este familiarizată cu acest băiat și că, în ultima vreme, au apărut mai multe sesizări pe această temă.

A fost destul de drăguță să mă asigure că în sistemul lor nu există nimic și destul de politicoasă să își asume problema.

Ca și concluzie, aveți grijă acolo să nu picați în capcane”, a scris bărbatul pe platforma respectivă.

.Însă astfel de mesaje nu vin numai de la bănci, anul acesta s-au înregistrat apeluri către populație în numele unor instituții de stat. 

Conform specialiștilor Directoratului Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC) escrocii folosesc o tehnologie care le permite să afișeze numărul instituției atunci când își sună victimele. 

Aceștia colectează date despre conturi bancare și date personale.  
Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te