Printre principalele reguli aplicabile pe drumurile publice se numără faptul că trotineta electrică și bicicleta vor putea fi conduse doar de persoane cu vârste de cel puțin 14 ani, trotinetele electrice vor putea circula doar pe pistele special amenajate, iar în cazurile în care acestea nu există, circulația lor este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă este de 50 km/h.
Mai mult, circulația trotinetelor electrice pe trotuar va fi interzisă. Și, la fel ca în cazul bicicletelor și mopedelor, trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare și aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare, dispozitive reflectorizant-fluorescente.
Casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete și trotinete electrice a căror vârstă este sub 16 ani.
Trotineta electrică este definită ca „vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric”.
În România, în perioada 2016 -2019, au fost înregistrate 192 de accidente rutiere cu implicarea conducătorilor de trotinete electrice. În urma acestor evenimente, un conducător de trotinetă electrică a decedat, 37 au fost răniți grav, iar 156 răniți ușor, se mai arată în document - așa motivează Guvernul introducerea noilor reglementări.
În București operează 4 startup-uri de trotinete electrice de închiriat: Lime, Wolfe, Flow, Melc.