Cele 16 companii aeriene au avut o serie de discuții cu Comisia Europeană, iar astfel au decis să restituie banii pentru biletele achiziționate la zborurile ce au fost anulate în timpul pandemiei de COVID-19.
Cele 16 companii s-au angajat să restituie banii pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate din cauza COVID-19, dar și să informeze mai bine clienții cu privire la orarul de zbor și în special la drepturile pe care aceștia le au.
Totodată, aceștia vor oferi vouchere în momentul în care pasagerii optează pentru ele.
Citește și: Managerul spitalului ars din Constanța, numit pe vremea lui Mazăre. Spitalul, căpușat din 2011
Printre cele 16 companii aeriene care au decis să adopte această măsură se numără, potrivit Reuters:
- Air France-KLM
- British Airways
- Easyjet
- Lufthansa
- Ryanair
- TAP
- Wizz Air
Companiile au acționat împotriva normelor UE
În urma discuțiilor purtate la Comisia Europeană, s-a stabilit că mai multe dintre cele 16 companii au acționat împotriva normelor agreate UE.
Spre exemplu, comisarul european pentru Justiție, Didier Reynders spune că impunerea voucherelor a fost acțiune împotriva normelor UE de protecție a consumatorilor.
Citește și: Examen de permis: elevul a sărit la bătaie în maşină la poliţistul care i-a spus că l-a picat
În fiecare stat membru, autoritățile locale sunt responsabile pentru aplicarea normelor UE privind drepturile consumatorilor, scrie B1TV.
„Companiile aeriene au încălcat masiv drepturile consumatorilor europeni în timpul pandemiei (…) Este timpul ca companiile aeriene să îşi repare greşeala … Mulţi consumatori din toată Europa aşteaptă în continuare să îşi primească banii pentru zborurile anulate în timpul primelor blocaje din 2020”, a mai declarat directorul general Organizației Europene a Consumatorilor, Monique Goyens, potrivit sursei citate.
Comisarul UE pentru Transporturi, Adina Vălean susține că revenirea întregului sector aerian depinde în special de respectarea normelor și mai ales de aceste măsuri.