Peste 6.000 de consumatori au făcut sesizări, anul trecut, la Centrul European al Consumatorilor din România. Inspectorii au reușit să recupereze în aceste cazuri peste 350.000 euro.
Oamenii ceruseră să li se dea înapoi banii pentru servicii sau produse neconforme.
Peste 350.000 € au primit consumatorii în urma reclamațiilor. În ce domenii au fost cele mai multe
Conform unei informări a Autoritatății Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), anul trecut, Centrul European al Consumatorilor din România - direcție care instrumentează şi soluţionează pe cale amiabilă reclamaţii transfrontaliere - a recuperat pentru consumatori peste 350.000 euro, în 2023, cu 32% mai mult faţă de anul precedent.
Citește și: ANPC vrea să lase parlamentarii fără loc de muncă și să închidă Palatul Parlamentului. Motivul
Astfel, ECC Romania a instrumentat aproximativ 6.100 de solicitări sosite de la consumatori români şi 230 solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor, însemnând o creştere cu circa 7,5 % faţă de numărul solicitărilor primite în 2022.
Structura reclamaţiilor primite a cuprins 5 domenii principale:
- 41% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto)
- 18% îmbrăcăminte şi încălţăminte
- 11% diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii)
- 9% mobilier, echipament pentru gospodărie şi întreţinere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă)
- 8% recreaţie şi cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.)
“Faţă de 2022, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) a înregistrat, în continuare creştere, acestea menţinându-se în vârful topului domeniilor care generează reclamaţii ale
consumatorilor, în principal din cauza valului de plângeri înregistrate în perioada sezonului estival, într-o piaţă a trasportului aerian încă nereglat, după cei doi ani de pandemie.
Citește și: Ce spune şeful ANPC despre Mega Image. "Magazine impecabile şi magazine dezastruoase"
În aceeaşi perioadă, numărul solicitărilor care vizează achiziţiile online, fie că discutăm de îmbrăcăminte şi încălţăminte, diverse servicii, obiecte de uz personal sau electrocasnice, s-a menţinut la un nivel comparabil cu cel al anului
precedent, cele mai frecvente reclamaţii vizând: întârzieri în livrare, nelivrare, nerespectarea dreptului de retragere din contractele online, probleme legate de garanţii”, se arata în comunicat.
ECC Romania face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informaţii, consiliere şi asistenţă gratuite şi personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacţiile transfrontaliere efectuate într-o altă ţară din cadrul Reţelei, scrie news.ro.