Lucrările la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila avansează de la o zi la alta. Mai bine de jumătate din treabă este gata, iar din 2023 ar trebui ca șoferii să poată circula pe el. Constructorii au început să întindă cablurile principale între blocurile de ancoraj.
Viorel Eșanu - responsabil șantier: Sunt printre cele mai importante elemente ale acestui proiect. Cablul principal a fost fabricat în Japonia. De acestea vor fi conectate toroanele, care ulterior vor susține tablierul metalic. Acesta urmând să fie montat piesă cu piesă.
Citește și: Elevi cu note de 3 și 4 la matematică la Evaluarea Națională, admiși în licee de mate-informatică
Coreliu Barbu - inginer: Firele de cablu au undeva la 5,44 milimetri. Ele vor forma pachete de câte 544 de fire. Și toroanele, la rândul lor, în număr de 16, vor forma cablul principal. Această procedură este pentru prima dată efectuată în România.
Construcția impresionantă face legătura între județele Brăila și Tulcea. Podul va avea, la final, doi kilometri lungime și o înălțime de aproape 200 de metri. Valoarea totală a proiectului este estimată la două miliarde 650 de milioane de lei, iar aproximativ 75% din această sumă vine de la Uniunea Europeană. Proiectul înseamnă pe lângă pod și o adevărată rețea de șosele și drumuri de acces de peste 20 de kilometri, iar constructorii promit că totul va fi gata la timp.
Citește și: Bianca Drăgușanu, justițiară în parcare: „Vin unii cu tocairiciuri (…) Mă-ta știe cum parchezi?”
Viorel Eșanu - responsabil de șantier: Lucrările la drumurile de acces dinspre Brăila către pod și pe partea tulceană deja s-au demarat de ceva vreme.
Podul de peste Dunăre va fi cel mai mare pod suspendat din România și al treilea din Europa, scrie Digi24.