Primăria Sectorului 4 a anunțat, într-un comunicat de presă, că ”vaccinarea persoanelor împotriva COVID-19 a fost sistată, în această dimineată, în toate centrele din Sectorul 4, în intervalul orar 08:30-11:30.
Timp de trei ore, nici o persoană programată pentru administrarea serurilor Pfizer sau AstraZeneca nu a putut fi imunizată, din cauza unor defecţiuni tehnice apărute la Registrul Electronic Naţional de Vaccinare (RENV), ce nu au permis înregistrarea datelor în sistem şi nici eliberarea adeverinţelor de vaccinare”.
În acest sector sunt 23 de puncte de vaccinare Pfizer şi 6 puncte de vaccinare AstraZeneca, administrate de primărie, unde sunt vaccinate zilnic circa 2.500 de persoane.
Primăria a transmis în acest comunicat că ”în momentul de faţă, platforma funcţionează şi, în ciuda unor mici disfuncţionalităţi care încă persistă, procesul de vaccinare a fost reluat şi decurge în condiţii normale, astfel încât, în scurt timp, persoanelor care nu au putut fi imunizate în această dimineată să li se poată administra serul, conform programărilor”.
Comitetul de Coordonare a Vaccinării (CNCAV) a transmis, la rândul său, un comunicat în care a precizat că ”întârzierile din zona de triaj a centrelor de vaccinare nu sunt cauzate de probleme ale Platformei Naţionale de Programare la Vaccinare. Specialiştii IT care administrează Registrul Electronic Naţional de Vaccinări lucrează pentru remedierea situaţiei”.
Citește și: Nou vârf negativ COVID: 142 de oameni au murit în 24 de ore. La ATI, 1.121 de pacienți | Newsweek Romania
Ministerul Sănătății a precizat că RENV este gestionat de Institutul Național de Sănătate Publică și că acum situația a fost remediată.