Revine amenințarea cu sprataxarea mașinilor poluante în zone centrale din marile orașe. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a lansat procedura de transparență decizională pentru elaborarea unui nou proiect de hotărâre.
Citește și: Record național. Un șofer din București a adunat 200 de amenzi de parcare. Ce sumă are de plătit?
Potrivit acestuia, primăriile din marile orașe vor delimita anumite “zone cu nivel scăzut de emisii” (ZNSE), iar șoferii care conduc mașini poluate care tranzitează acele zone vor trebui să plătească o taxă.
Revine amenintarea cu sprataxarea mașinilor poluante în zone centrale din marile orașe
Potrivit proiectului, pentru implementarea ZNSE, autovehiculele sunt clasificate în șase clase, în funcție de norma de poluare și tipul de combustibil:
Clasa 1: Vehicule cu norma EURO 3/III pe motorină și norme inferioare;
Clasa 2: Vehicule EURO 4/IV pe motorină și EURO 3/III pe benzină/GPL/GNC/GNL;
Clasa 3: Vehicule EURO 5/V/EEV pe motorină și EURO 4/IV pe benzină/GPL/GNC/GNL;
Clasa 4: Vehicule EURO 6/VI pe motorină și EURO 5/V/EEV pe benzină/GPL/GNC/GNL;
Clasa 5: Vehicule EURO 6/VI pe benzină/GPL/GNC/GNL;
Clasa verde: Vehicule electrice și cu hidrogen.
De precizat, proiectul de hotărâre prevede un sistem de sancțiuni pentru asigurarea respectării regulilor în zonele cu nivel scăzut de emisii. Concret, vehiculele care circulă în interiorul ZNSE fără a respecta regulamentul local de acces vor fi amendate cu 300 lei.
Citește și: Șoferii de mașini electrice nu vor mai circula gratuit în centrul Londrei. 15 £/zi, ca și termicele