România modernizează infrastructura portuară a Mării Negre pentru a trece mai multe cereale ucrainene, începând cu portul Constanța.
Constanța este cea mai mare rută alternativă de export a Ucrainei, cu cereale sosind pe drum, feroviar sau cu barje pe Dunăre, iar modernizările ar putea ajuta mai multe cereale ucrainene să tranziteze.
România modernizează infrastructura portuară pentru a trece mai multe cereale ucrainene
Ucraina este unul dintre cei mai mari exportatori de cereale din lume, iar oficialii guvernamentali români au declarat că își propun să dubleze capacitatea lunară de tranzit a cerealelor ucrainene către Constanța la 4 milioane de tone în lunile următoare, potrivit rferl.org.
Guvernul a modernizat zeci de linii de cale ferată care o leagă de Ucraina, iar pe Dunăre sunt în desfășurare lucrări pentru a permite trecerea mai multor barje, inclusiv prin angajarea mai multor piloți și făcând posibilă navigația pe timp de noapte.
Citește și: ONU și UE, pace în secret cu Putin. Ce oferte halucinante au pentru reluarea exportului de cereale
În Portul Constanța, Ministerul Transporturilor va folosi fonduri ale Uniunii Europene pentru repararea sau consolidarea infrastructurii existente, construirea de noi drumuri, rampe de acces și sensuri giratorii, precum și lansarea unui sistem digitalizat de management al traficului, se arată în proiectul proiectului.
Lucrările în port, care vor costa 721,3 milioane lei, sunt estimate să dureze 36 de luni.
Citește și: VIDEO Odesa și porturile de pe Dunăre, sub asaltul dronelor rusești. Ucraina exportă prin Croația
Ucraina a transportat 8,1 milioane de tone de cereale prin portul românesc de la Marea Neagră Constanța în primele șapte luni.
Exporturile prin port ar putea crește la 35 de milioane de tone metrice pe sezon dacă se vor face anumite modificări în operațiuni, a comunicat sindicatului ucrainean al comercianților de cereale UGA.