Noile cărți de identitate electronice pot fi eliberate și în București. Deja oamenii au arătat un interes masiv pentru acestea.
În doar câteva ore din prima zi în care Cartea Electronică de Identitate a devenit disponibilă pentru cetățenii cu domiciliul în București, toate programările disponibile prin platforma HUB a MAI – https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/ pentru luna aprilie au fost ocupate de cetățenii care doresc noul document de identitate.
Românii solicită masiv Cartea Electronică de Identitate. Ce s-a întâmplat cu programările? Anunț MAI
De asemenea, pentru luna mai au rămas disponibile doar câteva intervale orare în a doua jumătate a lunii.
Citește și: Cartea electronică de identitate, disponibilă de azi și în București. Cât durează până se eliberează
Având în vedere interesul major manifestat pentru Cartea Electronică de Identitate, Ministerul Afacerilor Interne și autoritățile publice locale au început demersurile pentru suplimentarea numărului de ghișee de preluare a cererilor și, inclusiv, a locurilor disponibile pentru programare, anunță MAI.
După finalizarea activităților tehnice pentru extinderea emiterii Cărții Electronice de Identitate la nivel național, cetățeanul va putea opta între a solicita o Carte Electronică de Identitate sau a solicita o Carte de Identitate Simplă care nu va conține suport de stocare electronic (cip) și care va fi pusă în circulație în ultima decadă a lunii mai 2025.
Citește și: În ce oraș au fost emise primele buletine cu cip? Care sunt diferențele între cărțile de identitate?
Reamintim că prima Carte Electronică de Identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Ulterior, pentru solicitarea eliberării altei Cărți Electronice de Identitate, cetățeanul va achita o taxă în valoare de 67 de lei.
De asemenea, pentru eliberarea Cărții de Identitate Simple (CIS) solicitantul va achita o taxă în valoare 38 de lei.
Principalele beneficii ale CEI
-Dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene.
-Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate.
-Posibilitatea utilizării ca document de călătorie.
-Acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronica.