Schimbare uriașă la Lidl. Care produse foarte iubite vor dispărea din supermarket. Decizia e luată

DE Florentina Enache | Actualizat: 21.01.2025 - 09:44
Schimbare uriașă la Lidl. Care produse foarte iubite vor dispărea din supermarket. Decizia e luată - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)
Schimbare uriașă la Lidl. Care produse foarte iubite vor dispărea din supermarket. Decizia e luată - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)
Schimbare uriașă la Lidl. Care produse foarte iubite vor dispărea din supermarket. Decizia e luată - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Schimbare uriașă la Lidl. Care produse foarte iubite vor dispărea din supermarket. Decizia e luată - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)

Schimbare uriașă la Lidl. Care produse foarte iubite vor dispărea din supermarket. Decizia e luată. Ce se va întâmpla în toate cele 31 de țări în care operează Lidl, până la sfârșitul deceniului?

SHARE

Retailerul german Lidl va crește ponderea vânzărilor de alimente pe bază de plante cu 20% în toate cele 31 de țări în care operează până la sfârșitul deceniului, cu sprijinul WWF.

Extinzându-și reputația de militant al sustenabilității alimentare, Lidl International s-a angajat să crească cu 20% proporția de proteine vegetale, fructe, legume și cereale integrale vândute până în 2030, scrie Green Queen.

Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)

Schimbare uriașă la Lidl. Care produse foarte iubite vor dispărea din supermarket. Decizia e luată

Retailerul este primul care anunță o astfel de strategie în toate cele 31 de țări în care operează. Aceasta susține strategia Conscious Nutrition a companiei cu sediul central în Germania de a oferi o gamă de produse alimentare în conformitate cu dieta Planetary Health și  se aplică nu numai gamei sale de produse sub marcă proprie, ci și mărcilor terților, precum și gamelor standard și promoționale.

Citește și: Un produs bine vândut, retras din magazinele Lidl. Ce nereguli au fost găsite

Este, de asemenea, o extindere a parteneriatului pe cinci ani al Lidl cu World Wide Fund for Nature (WWF), care a fost înființat vara trecută și a numit dietele durabile drept unul dintre piloni.

În octombrie, organizația de conservare a introdus o metodologie pentru a ajuta comercianții să își alinieze vânzările la obiectivele lor climatice, un instrument pe care Lidl îl utilizează în cadrul acestei inițiative.

Lidl centrează strategia alimentară în jurul obiectivelor climatice

În ultimul an, Lidl a făcut presiuni pentru a-și intensifica eforturile de sustenabilitate. Acesta și-a extins recent obiectivele de reducere a emisiilor, acum își propune să le reducă cu 35% în următorul deceniu și să reducă emisiile din agricultură, silvicultură și utilizarea terenurilor cu 42,4%.

Vânzarea unei cantități mai mari de alimente pe bază de plante pentru a înlocui vânzările de proteine animale este cel mai eficient mod de a face acest lucru, având în vedere că numai producția de carne și lactate reprezintă cel puțin jumătate din emisiile de domeniul 3 ale retailerului.

Citește și: La Lidl, în județul Olt, apa se vinde 4 ori mai scump ca la Paris. Zici că trăim în deșert

În 2023, compania - care deține gama Vemondo cu marcă proprie - s-a angajat să dubleze ponderea vânzărilor sale de carne și produse lactate pe bază de plante până în 2030. Iar în anul următor, a crescut marginal proporția vânzărilor de carne vegană de la 11,1 % la 11,8 %, iar cea a produselor lactate de la 6,1 % la 6,6 %.

Acum, a promis să crească vânzările de produse pe bază de plante cu 20% față de 2023.

„De ani de zile, ne dezvoltăm gama de produse cu accent pe alimentația conștientă”, a declarat Stefan Haensel, vicepreședinte senior pentru calitate și sustenabilitate la Lidl International.

„În trecut, am creat o bază solidă pentru o strategie de nutriție conștientă, pe care ne putem baza acum pentru a urmări noile noastre obiective ambițioase pentru viitor”, a adăugat el.

Citește și: Ce se întâmplă cu magazinele Lidl în următorii ani? De ce își vinde compania un mare depozit?

Pentru a atinge acest obiectiv, Lidl va monitoriza și va raporta raportul dintre sursele de proteine animale și cele vegetale pentru a adăuga mai multe surse vegetale durabile și sănătoase în oferta sa.

Se va baza pe metodologia WWF, care oferă comercianților cu amănuntul o abordare treptată pentru a conduce tranziția către proteine.

Organizația elvețiană a îndemnat supermarketurile să stabilească obiective clare pentru a reechilibra dietele în favoarea unei alimentații „bazate pe planetă”, recomandând obiective pentru a atinge o rată de 60% a vânzărilor de proteine vegetale, precum și o împărțire globală a vânzărilor de 74% în favoarea alimentelor bazate pe plante.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te