Un segment de drum surpat a fost reparat provizoriu cu pământ şi piatră. Lipsa asfaltului, cauzată de riscul continuu de alunecare a terenului în zonă, a determinat o diferenţă de nivel însemnată, iar „capcana” este sesizată în ultimul moment de conducătorii auto.
Urmele de frână de pe marginea asfaltului demonstrează din plin eforturile disperate ale celor care se trezesc în faţa gropii.
Deşi finalizată, Axa rutieră Iaşi-Suceava încă mai oferă surprize conducătorilor auto care folosesc acest traseu, fie în mod regulat – localnicii, fie de nevoie – de către cei care vor să evite aglomeraţia de pe şoseaua Iaşi-Tg.
Frumos cu preţul a 30 km în plus. Amintim că tronsonul ieşean al Axei (92 km) a fost finalizat în termenul impus de finanţarea europeană, adică la sfârşitul anului trecut, în vreme ce pe segmentul din Suceava se va lucra şi anul acesta.
Pe ultimul lot din cele trei de pe teritoriul judeţului Iaşi, lucrările s-au încheiat în decembrie. Au mai rămas totuşi unele detalii precum marcajele – inexistente pe cei 40 km. În noiembrie a fost anunţată şi predarea Lotului 1 (29 km), la aproape patru ani de la emiterea ordinului de începere.
Mai târziu, dar şi mai scump
Primul lot recepţionat de Consiliul Judeţean, beneficiarul modernizării celor 92 km de drum, a fost cel mai scurt dintre toate: Lotul 2, 22 km. Chiar şi aşa, constructorului i-au trebuit 3 ani şi 3 luni ca să-l dea gata, deşi termenul iniţial a fost de 2 ani.
În ciuda întârzierilor, constructorul nu a fost penalizat, ci, dimpotrivă, a primit bani în plus.
Citește mai multe pe Ziarul de Iași.