Stațiunea din România care impune taxă de promovare. Cât vor plăti turiștii? Unde se întâmplă și de ce s-a ajuns la această taxă?
Taxă de promovare la o stațiune din țară
Turiştii care se cazează în staţiunea Borsec trebuie să plătească o taxă de promovare pentru structurile de primire turistică, aceasta fiind introdusă de administraţia locală în paralel cu înfiinţarea Organizaţiei de Management a Destinaţiei, în bugetul căreia vor intra banii, transmite Agerpres.
Citește și: Azuga bate celebra stațiune St. Moritz de Revelion: De la 1.900 € pachetul, contra 1.400 € camera
Potrivit unui comunicat de presă transmis vineri de Primăria Borsec, 25 de membri fondatori au pus bazele Organizaţiei de Management a Destinaţiei (OMD) din Borsec, care dispune de un capital social de 82.000 de lei.
Colaborarea reprezintă cheia succesului turismului la Borsec. Oraşul are multe resurse, dar acestea pot fi cu adevărat exploatate doar prin cooperare cu antreprenorii locali. Aceste resurse nu sunt încă împachetate ca produse turistice, iar scopul nostru este să le creăm şi să le promovăm împreună cu propunerile venite de la antreprenori.
Crearea OMD-ului local serveşte acestui scop. (...) Organizaţia are 25 de membri fondatori, incluzând administraţia locală. Jumătate din capitalul social de 82.000 de lei este asigurat de către primărie, iar restul de 41 mii de lei rămaşi sunt achitaţi de către furnizorii de servicii turistice", se arată în comunicatul de presă.
Paralel cu înfiinţarea Organizaţiei de Management a Destinaţiei Borsec, de la 1 februarie s-a introdus în staţiune şi o taxă de promovare turistică. Potrivit sursei citate, acest lucru înseamnă că turiştii care se cazează în staţiune trebuie să plătească 3 lei/persoană pentru fiecare noapte de cazare, iar suma transferată de către furnizori va contribui la bugetul OMD.
Citește și: Revelion de 3* și relaxare în Poiana Brașov, la 10.000 €? În Thailanda, la 5*, e de 5 ori mai ieftin
Controale la stațiunile turistice?
Totodată, Primăria Borsec a renunţat, începând cu acest an, la taxa turistică de 1% existentă anterior.
"Dorim să adunăm cât mai mulţi bani în asociaţie, bani care vor fi alocaţi exclusiv pentru promovarea staţiunii. Este necesar să promovăm Borsecul în mod unitar pe piaţa turistică naţională, iar aceşti paşi sunt meniţi să faciliteze acest proces", a declarat primarul staţiunii, Mik József, citat în comunicatul de presă.
Acesta a mai spus că primăria va întări controalele la furnizorii de servicii turistice, pentru a asigura plata taxelor de către aceştia.
"La începutul acestui an am făcut mai multe controale în staţiune şi am avertizat deja pe cei care primesc turişti în mod ilegal. Scopul nostru este să avem statistici reale privind numărul de nopţi petrecute de turişti şi să putem aloca resurse pentru promovarea localităţii", a mai spus primarul Mik József.