"Serviciul de urgență 112 a beneficiat de numeroase îmbunătățiri în ultimele trei luni. Cu prioritate zero, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), administratorul Sistemului național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU), a luat măsuri de ordin legislativ, tehnic și operațional pentru eficientizarea activităților aferente numărului unic de urgență 112", reiese din comunicatul STS, citat de G4media.
Personalul centrelor unice pentru apeluri de urgență a fost reinstruit prin intermediul unor programe și cursuri dedicate creșterii competențelor de comunicare și scăderii vulnerabilității emoționale. De asemenea, operatorii 112 au beneficiat de consiliere psihologică, cu rol de creștere a rezistenței la situații de stres accentuat. S-au luat măsuri pentru intensificarea analizei modului de operare a serviciilor furnizate de operatorii 112, prilej cu care a fost efectuat un nou set de testări psihologice.
La sfârșitul lunii iulie, tragedia de la Caracal în care a fost ucisă adolescenta Alexandra Măceșanu a scos la iveală disfuncționalitățile din cadrul sistemului 112, de la tehnică până la atitudinea personalului, ceea ce a și dus la demisia șefului STS, Ionel Vasilca. Ulterior, în spațiul public au fost dezvăluite și alte cazuri în care operatorii de la 112 au avut atitudini necorespunzătoare.