Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) arată că informația de localizare transmisă de firma de telefonie mobilă este reprezentată sub forma unui unui cerc sau sector de cerc, iar în cazul primului și a celui de-al treilea apel al adolescentei la 112 se poate observa că „victima a fost găsită în zona afișată, la limita inferioară a acesteia”.
„Prin apelarea numărului de urgență 112 este furnizată și disponibilă în mod automat informația de localizare transmisă de operatorul reţelei publice mobile. Zona primară de localizare este reprezentată sub forma unui unui cerc sau sector de cerc.
În cazul de față, victima a fost găsită în zona afișată, la limita inferioară a acesteia”, arată STS, într-un nou comunicat de presă.
Serviciul de Telecomunicații Speciale a transmis presei că pe durata celui de al doilea apel informația de localizare este cea reprezentată în figura de mai jos, de unde se poate deduce că telefonul victimei a comutat pe o altă celula a operatorului de comunicații mobile.
Pe durata celui de al treilea apel informația de localizare a fost identică cu cea primită în cazul primului apel efectuat de victimă.
STS afirmă că singura posibilitate legală și fezabilă pentru o localizare mai precisă a unui apel 112 este utilizarea aplicației dezvoltată și lansată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, în data de 15 februarie 2019, denumită „Apel 112”.
Aplicația „Apel 112” permite transmiterea coordonatelor geografice ale terminalului telefonic mobil, tocmai pentru îmbunătățirea poziției de localizare a apelantului la 112.