Transportatorii ar putea primi 40 de euro pe zi pentru că nu suntem în Schengen. Cum se dau banii

DE Alexandra Lupascu | 20.02.2024 - 08:30
Transportatorii ar putea primi 40 de euro pe zi pentru că nu suntem în Schengen. Cum se dau banii Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)
Transportatorii ar putea primi 40 de euro pe zi pentru că nu suntem în Schengen. Cum se dau banii Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Potrivit unui proiect de lege depus la Parlament, șoferii care fac curse în exteriorul țării ar putea beneficia de o indemnizație de hrană mai mare. Majoritatea statelor din Uniunea Europeană oferă deja acest beneficiu.

SHARE

Indemnizație de hrană pentru transportatorii români. Mai mulți parlamentari vor o lege care are ca scop instituirea unui set de măsuri compensatorii pentru a diminua impactul negativ al neapartenenței României la Spațiul Schengen asupra sectorului de transporturi.

Pierderile semnificative suferite de acest sector din cauza tergiversării aderării la Schengen au afectat grav competitivitatea companiilor românești și au condus la o serie de probleme, inclusiv un deficit de forță de muncă.

România nu face parte din Spațiul Schengen, ceea ce generează pierderi semnificative pentru sectorul de transporturi. Transportatorii români sunt discriminați prin neacordarea indemnizației de hrană și prin diurnele și indemnizațiile inferioare mediei europene.

Citește și: Dovada că Șoșoacă „a furat” protestele fermierilor și trasportatorilor. A cerut numerele vehiculelor

Transportatorii ar putea primi 40 de euro pe zi pentru că nu suntem în Schengen. Cum se dau banii

Conform unui proiect, statul ar fi gata să acorde o compensație pentru toți transportatorii, care așteaptă zile întregi în vămi. Este vorba de o indemnizație de hrană, în valoare de 40 de euro pe zi. Majoritatea statelor din Uniunea Europeană oferă deja acest beneficiu.

Proiectul a fost inițiat de președintele Senatului, Nicolae Ciucă, și fostul ministru al Finanțelor, Alexandru Nazare.

Citește și: Proteste politizate. Liderul fermierilor are partid. „Șeful” transportatorilor s-a vrut deputat

”Această industrie practic menține 22% din exportul de servicii al României. În al doilea rând, este o chestiune de dreptate. Această indemnizație de transport este obligatorie în Uniunea Europeană.”, a declarat Alexandru Nazare, senator PNL, la Euronews.

Partidele din opoziție sunt de părere că proiectul este unul bun, dar care arată, în paralel, eșecul privind negocierile pentru aderarea completă la Spațiul Schengen. Din luna martie, România aderă parțial la spațiul de liberă circulație, cu frontierele aeriene și maritime.

”Noi, de principiu, vom susține asemenea inițiative, vom vedea punctul de vedere al inițiatorilor și al Ministerului de Finanțe.”, a spus Narcis Mircescu, senator USR.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te