Odată refăcut covorul asfaltic de pe DN 28/ E583 între Podu Iloaiei şi Valea Lupului, conducătorii auto au avut neplăcuta surpriză să constate că trecerile la nivel cu calea ferată au rămas ca înainte: foarte degradate, de multe ori şi cu gropi, de viteza maxim a II-a. Oficialii de la Regionala de drumuri naţionale ne-au explicat că aceste treceri la nivel fac parte din aşa-numita zonă de siguranţă feroviară, în care nu pot interveni decât angajaţi a societăţilor acreditate de Compania Naţională de Căi Ferate.
Citește și: 13.770 lei/lună pentru directoarea ADP Sector 1 care își construia o vilă cu angajații din primărie
La rândul ei, Sucursala Regională de Căi ferate Iaşi a reuşit după mai bine de un an de proceduri de licitaţie să încredinţeze contractul de modernizare a 16 treceri la nivel din aria ei de activitate. Însă este vorba doar de realizarea unor servicii de expertizare şi de întocmire a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie (DALI) la instalaţiile feroviare şi, separat, la terasament şi suprastructura de cale ferată, pentru montarea instalaţiei de semnalizare automată. Aşadar, din nefericire, nu este inclusă refacerea carosabilului. Pentru asta, probabil că vom mai avea de aşteptat ani buni.
Continuarea, în Ziarul de Iași.