Studiul acoperă subiecte mai puțin abordate de alte cercetări similare, mai ales în ce privește consecințele pe termen mediu și lung ale acestei crize.
Doar 43% dintre români sunt îngrijorați pentru ei înșiși, comparativ cu îngrijorarea pe care o resimt față de amploarea mondială a crizei (86%) sau de gradul în care aceasta afectează România (78%).
Cinci români din zece (47%) sunt de părere că presa a exagerat amploarea epidemiei de coronavirus, si tot atâția (46%) nu sunt de acord cu această afirmație. Această opoziție de păreri poate fi un indicator cu privire la numărul relativ mare de oameni prezenți pe străzile din România comparativ cu alte orașe europene, ca și soluțiile de luptă cu panica implementate de alții (spălarea străzilor cu clor etc.)
Pe de altă parte, pare să existe un consens mult mai mare cu privire la consecințele economice ale acestei crizei. 9 din 10 (87%) cred că un număr mare de oameni va intra în șomaj, în timp ce 83% se așteaptă la o criză economică mondială, iar 57% spun că un mare angajator din zona în care locuiesc va da faliment.
Aproape jumătate din românii din mediul urban (43%) sunt preocupați cu privire la posibilitatea de a asigura cele necesare pentru ei și familiile lor, în timp ce 36% se tem că, deși ar dori să facă stocuri de produse, nu au banii necesari în acest scop.
Șapte din zece români speră că lucrurile vor reveni la normal în luna iunie a acestui an, peste media celorlalte țări cele mai afectate în acest moment de pandemie, însă doar 58% cred că își vor relua obișnuințele și vor reîncepe să facă toate lucrurile pe care le făceau până acum, inclusiv să plece în vacanțe și călătorii.
Noua situație le cere însă oamenilor să se adapteze și să fie mai deschiși spre schimbări, de vreme ce 33% au încercat o marcă sau un produs nou pentru că marca lor obișnuită nu mai era disponibilă, ceea ce poate oferi mărcilor o șansă nesperată de a se mula pe noua realitate de consum și alegere.