Taxa de poluare ar putea reveni după aproape 7 ani. Dacă în trecut am avut două astfel de taxe care au fost considerate neconstituționale, iar mulți oameni și-au primit banii înapoi - acum, ni se recomandă să introducem, din nou, o taxă pentru a descuraja importul și deținerea maşinilor vechi.
Taxa de poluare, reintrodusă după 7 ani
Raportul prezentat, ieri, de Banca Mondială, privind decarbonizarea economiei românești, are ca recomandare, în ceea ce privește sectorul auto, introducerea unei taxe de poluare.
În trecut, am mai avut această taxă de poluare, de la taxa de primă înmatriculare, care a apărut la 1 ianuarie 2007, apoi taxa de mediu sau timbrul de mediu, până în februarie 2017, când această taxă a fost retrasă. La vremea respectivă, taxa era calculată ținând cont de mai mulți parametri:
Citește și: În ce condiții nu trebuie să plătești rovinietă pentru mașină în România. Poliția nu te amendează
- vechimea autovehiculului
- categoria acestuia
- capacitatea cilindrică a motorului
- norma EURO de poluare
- emisiile de dioxid de carbon
- tipul carburantului folosit
Urmează să vedem ce vor face guvernanții cu această recomandare și dacă taxa de poluare se va întoarce, pentru a întineri parcul auto și a scădea emisiile de dioxid de carbon. Potrivit Băncii Mondiale, până în anul 2030, România își va reduce cu 55% emisiile de carbon faţă de anul 1990.
Citește și: Statul a încasat 1,5 miliarde de lei din rovinietă în anul în care a deschis 15 km de autostradă