„Deși situația continuă să fie volatilă, revenirea la trei schimburi de lucru este un semn că piețele europene au început să se redreseze. Este important ca oamenii să continue să se comporte responsabil și să respecte toate măsurile de securitate și sănătate impuse de către guvernele naționale și de către companii. Acesta este un factor important pentru menținerea activității noastre și a industriei auto în această perioadă dificilă”, a declarat Ian Pearson, președintele Ford România.
„Din 2008, de când a achiziționat fabrica de la Craiova, Ford a respectat angajamentul pe care și l-a asumat față de România și în special față de Craiova. Cred că investițiile constante pe care le-am făcut în ultimii 12 ani, inclusiv cea de 30 de milioane de dolari anunțată astăzi, reprezintă o dovadă a acestui lucru”, a adăugat acesta, în cadrul conferinței susținute în comun cu președintele Klaus Iohannis.
De cealaltă parte, Iohannis a afirmat că ”am primit invitaţia de la domnul Pearson să facem o vizită în fabrica Ford şi, cu această ocazie, am văzut ce noutăţi avem aici. Am văzut o echipă foarte dedicată, am văzut oameni harnici şi cred că este un semn foarte bun pentru locaţia economică Craiova (...) Există intenţia de a extinde fabrica, ceea ce este lăudabil şi sper să fie un mare succes”.
De asemenea, președintele României a vorbit și despre Craiova și economia României.
”La sosire, în aeroport, am avut şi o întâlnire cu reprezentanţii autorităţilor locale şi le-am spus câteva lucruri. În primul rând, locaţia economică Craiova este extrem de importantă pentru mine, dar asta este evaluarea mea. Este însă extrem de importantă pentru România. Craiova este o locaţie economică de primă mână în Europa şi pentru asta e nevoie de investiţii şi de extindere.
Pentru autorităţile locale am avut un mesaj clar: construiţi proiecte pentru bani europeni! Ştiţi că am negociat 80 de miliarde de euro bani europeni pentru România, bani care vor putea fi folosiţi în următorii ani cu mare succes.
I-am invitat să pregătească din timp proiecte pentru Craiova, proiecte pentru întregul judeţ, pentru întreaga regiune. Infrastructură, dezvoltare economică, dezvoltarea sistemului educaţional, fiindcă aceşti investitori au nevoie de mână de lucru calificată, şi toate acestea pot fi făcute şi vor fi făcute folosind prioritar bani europeni.
De asta m-am bătut acolo pentru bani europeni. Nu pentru mine, pentru România şi pentru dezvoltarea României, pentru restartarea României”, a declarat Klaus Iohannis.
În cadrul vizitei la Ford Craiova, președintele României a efectuat și un test drive cu modelul Puma. ”Am făcut un test drive, mi-a plăcut maşina, şi cred că este important ca România să fie cunoscută pentru astfel de unităţi, astfel de uzine de mare succes. Şi nu este un secret pentru nimeni - industria automotive, deci producţia de maşini - această industrie este vitală pentru România, dar nu numai că este vitală. Aici, în România, industria automotive se poate dezvolta încă foarte, foarte mult. Avem potenţial. Acum vom avea şi banii pentru a face investiţiile care transformă România în aşa fel încât să fie mult mai atractivă pentru investitorii şi din domeniul automotive, sigur, şi din toate celelalte domenii”, a apreciat Iohannis.
Ford România a anunțat că, începând din data de 20 iulie, angajații Fabricii de Producție Vehicule din Craiova au revenit la programul de lucru în trei schimburi, astfel încât volumul de producție este acum la aproape același nivel cu cel înregistrat înainte de începutul pandemiei.
Tot astăzi, Ford anunțat că a demarat o investiție suplimentară de 30 de milioane de dolari, pentru instalarea uneia dintre cele mai moderne linii de presaj. Aceasta are o suprafață de 1900 mp (aproape cât dimensiunea a două bazine olimpice) și va permite uzinei Ford Craiova să producă la nivel local o gamă mai largă de componente, care, în acest moment, sunt aduse de la alte fabrici Ford din Europa.
Mai târziu în acest an, Ford Craiova va începe și producția de serie a noului Ford Puma ST, cel mai performant și tehnologizat vehicul construit vreodată în România și primul SUV care se alătura familiei Ford Performance în Europa.
Producția modelului Puma a început în octombrie anul trecut la fabrica Ford din Craiova, fiind primul model hibrid construit în România. Acesta este comercializat în Europa, precum și în Australia și Noua Zeelandă, astfel că Ford Craiova exportă vehicule în acest moment în peste 50 de țări la nivel global.
Cu o investiție de peste 1,5 miliarde de euro în uzina sa de ultimă generație de la Craiova, Ford România are în prezent aproximativ 6000 de angajați, atât la Fabrica de Producție Vehicule, cât și la Fabrica de Producție Motoare, care lucrează în acest moment în două și trei schimburi. Aproape jumătate dintre ei s-au alăturat companiei în ultimii trei ani, pentru a sprijini producția SUV-urilor EcoSport și Puma.
Încă de la începutul pandemiei de COVID-19, Ford Motor Company Fund, latura filantropică a companiei, împreună cu partenerii săi din România, au implementat diferite acțiuni de sprijinire a comunităților. Aceste acțiuni includ: o campanie umanitară ce a presupus cumpărarea și livrarea de pachete cu alimente pentru peste 400 de bătrâni din trei regiuni din România, achiziționarea unui echipament de testare COVID-19 pentru Spitalul Județean Craiova, precum ;i cursuri online de educație rutieră pentru peste 800 de elevi din 20 de licee din Craiova.
Pe perioada stării de urgență generate de pandemia de COVID-19, Ford Craiova a produs peste 50.000 de viziere, donând jumătate dintre acestea către peste 40 de instituții locale din Craiova și din județul Dolj.
Totodată, compania a anunțat recent cinci noi programe de antreprenoriat social care vor fi susținute financiar de către Ford Motor Company Fund. Proiectele sunt dezvoltate în cadrul Centrului de Resurse și Angajament al Ford din Craiova (CRAF), inaugurat în octombrie 2018. Centrul permite studenților și absolvenților Universității din Craiova să proiecteze și să lanseze proiecte sociale inovatoare și sustenabile, ce au scopul de a contribui la progresul economic din comunitățile lor.