ANALIZĂ Piața auto, la 11 luni: +22,5% mașini noi, -8,3% second-hand

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 31.12.2018 - 15:57
Foarte interesant, aproape o treime (29.437 de unități) din cele 145.208 de automobile noi vândute în România în intervalul ianuarie - noiembrie 2018 au fost cu tracțiune integrală.
Foarte interesant, aproape o treime (29.437 de unități) din cele 145.208 de automobile noi vândute în România în intervalul ianuarie - noiembrie 2018 au fost cu tracțiune integrală.

Vânzările de mașini noi se află la cel mai bun nivel din ultimii zece ani, iar datele arată că piața se îndreaptă către normalitate, în ciuda scepticilor care pariau pe o încetinire a comercializării de automobile noi pe fondul eliminării taxei de poluare.

SHARE

Sigur, vânzările de mașini second-hand sunt încă de aproape patru ori mai mari, în primele 11 luni ale anului 2018 fiind comercializate 434.914 unități, conform datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA). Dar, au scăzut cu 8,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Iar vânzărilor de autoturisme noi au ajuns la un record, depășind previziunile specialiștilor care, după primul semestru, anunțau că, în a doua jumătate a anului, creșterea pieței se va domoli până undeva la 10-12% și circa 120.000 de unități.

Statisticile APIA arată că în intervalul ianuarie - noiembrie 2018 vânzările de mașini noi au crecut cu 22,5% față de aceeași perioadă din 2017, pînă la 145.208 unități. De asemenea, vânzările de vehicule comerciale au crescut și ele cu 10,8%, până la 23.407 unități (16.188 de vehicule comerciale sub 3,5 tone și 7.219 vehicule comerciale peste 3,5 tone). Iar în primele 11 luni au fost comercializate și 2.730 de autobuze, în total fiind vândute în România 171.345 de vehicule (+20,4%).

Cele mai căutate mărci și modele de autoturisme

În continuare, Dacia ocupă primul loc în preferințele românilor, cu 47.026 unități vândute și o cotă de piață de 32,4%. Ierarhia mărcilor continuă cu Volkswagen (13.636 unităţi şi 9,4% cotă de piaţă), Skoda (12.425 unităţi şi 8,6% cotă de piaţă), Renault (11.547 unităţi şi 8% cotă de piață) şi Ford (8.597 unităţi şi 5,9% cotă de piaţă).

În ceea ce privește top-ul modelelor cumpărate de români, după primele 11 luni din 2018, Dacia Logan are cel mai mare volum de vânzări, respectiv 19.558 unităţi, fiind urmată de Dacia Duster cu 12.029 unităţi, Dacia Sandero (9.440), Renault Clio (5.210) şi Skoda Octavia (5.049).

Autoturismele echipate cu motoare pe benzină au avut pondere de 61,9% din total, cu 10,4% mai mult comparativ aceeaşi perioadă din 2017 (51,5%). Dar și vânzările de mașini electrice și hibride au crescut. Românii au cumpărat 847 de autoturisme 100% electrice, cu 124,1% mai multe decât în primele 11 luni din 2017, și 3.169 de hibride (+60,1%).

Românii preferă 4x4

Foarte interesant, aproape o treime (29.437 de unități) din cele 145.208 de automobile noi vândute în România în intervalul ianuarie - noiembrie 2018 au fost cu tracțiune integrală. Topul este condus, evident, de Dacia, cu o pondere 18,6% din totalul modelelor comercializate sub această marcă. Dar ”bătălia procentuală 4x4 vs. tracțiune pe o singură punte” este condusă de BMW, cu o pondere de 81,1%. Urmează Mercedes cu 76,1%, Volvo cu 74,5%, Audi cu 63,5% și Suzuki cu 58,4%.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te