Casele de marcat se schimbă iar. Care este amănuntul care face să fie nevoie de altele. Toate persoanele impozabile care emit facturi către consumatorii finali vor trebui să raporteze în sistemul e-factura tranzacţiile.
Dacă, pentru consumatorul final, obligativitatea de a fi înregistrat în SPV este dictată doar de necesitatea obținerii unei facturi, nu doar a unui bon fiscal, în cazul bonurilor fiscale emise de persoanele juridice va trebui implementat un cod QR.
Casele de marcat se schimbă iar. Care este amănuntul care face să fie nevoie de altele
Acesta trebuie să conțină anumite caracteristici despre produse și plata efectuată de contribuabil.
Implementarea codului QR atrage fie înlocuirea caselor de marcat ale micilor întreprinzători, fie resoftarea acestora în cazul marilor contribuabili.
Proiectul legislativ aduce însă și o serie de modificări la nivelul fiecărui bon fiscal emis de un agent economic către consumatorul final.
Citeşte şi: Ce amenzi riscă cei care nu au pusă la punct E-factura? A fost anunțat calendarul controalelor
”Cât privește bonurile fiscale, și aici sunt avute în vedere modificări care vizează evidențierea în conținutul acestuia a codului de identificare fiscală a beneficiarului, în locul codului de înregistrare în scopuri de TVA.
De asemenea, tipărirea sub formă de cod QR a unor informații precum data și ora emiterii bonului, numărul de identificare al bonului fiscal, precum și seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal”, precizează un reprezentant EY, conform Economica.net.
Ministerul Finanţelor extinde utilizarea sistemului de facturare electronică şi pentru tranzacţiile între afaceri şi consumatorii finali (B2C), în mod opţional, în perioada 1 iulie 2024 – 31 decembrie 2024, şi obligatoriu, începând cu 1 ianuarie 2025.
Citeşte şi: Clienții nu vor mai putea retrage numerar la casele de marcat. Supermarketurile renunță la serviciu
Aceasta înseamnă că toate persoanele impozabile, care emit facturi către consumatori, vor trebui de anul viitor să le raporteze în sistemul RO e-Factura.
Practic, agentul economic, fie că este vorba de un hipermarket sau de un furnizor de utilități, va fi obligat să transmită în sistemul e-factura toate facturile emise.
Clienții nu au obligația să se înregistreze în SPV decât dacă vor să obțină o factură. De exemplu, în cazul cumpărării unui autoturism, clientul final va dori să dețină și factura, care va fi emisă în sistemul e-factura.