„Am introdus în licitaţie publică varianta de contract pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru varianta de ocolire rutieră a municipiului Baia Mare. Suma estimată de specialiştii noştri pentru plata studiului este de aproape 3 milioane de lei. Mai exact, 2.924.279,82 lei, sumă care conţine şi TVA. Aşteptăm ofertele proiectanţilor până pe 29 iunie, termenul de execuţie din momentul alegerii executantului este de şase luni de zile iar criteriul de acordare a lucrării se bazează pe raportul calitate-preţ", a spus Ionel Bogdan.
Citește și: VIDEO Autostrada București: avans de 6% pe 16 kilometri. Pe 86 km se stă. Inaugurări, după 2023
Potrivit documentaţiei tehnice, varianta ocolitoare a municipiului Baia Mare înseamnă o creştere a eficienţei transportului rutier în zona metropolitană, conectând oraşul prin variante de intrare-ieşire pe DN 1C - E58 Dej - Baia Mare, DN 1C - E58 Baia Mare - Halmeu (jud. Satu Mare), DN 18 Baia Mare - Sighetu Marmaţiei - Borşa - Iacobeni, DN 18B Baia Mare - Târgu Lăpuş - Dej, DJ 182B Baia Mare - Şomcuta Mare.
Centura Baia Mare va avea 31 de kilometri.
Conform aceluiaşi document tehnic, viitoarea variantă ocolitoare a municipiului Baia Mare va permite conectarea la drumul Baia Mare - Suceava, Drumul Expres Satu Mare - Oar (frontiera româno-ungară) - Drum Expres M49 Ungaria şi Drum Expres Satu Mare - Baia Mare.
Noua variantă ocolitoare a municipiului Baia Mare, cu o lungime de 31,8 km, va avea intrarea din satul Buşag iar ieşirea, din oraşul Baia Sprie, fiind prevăzută cu mai multe noduri şi pasaje rutiere.
Citește și: FOTO&VIDEO Podul de la Brăila, deschis în 2023 și izolat. Căile rapide de acces spre el, uitate
Preşedintele CJ a mai precizat că investiţia urmează a fi realizată din fonduri nerambursabile şi executată de CNAIR.